نخستین نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی سازمان های مناطق آزاد کشور با حضور «سعید محمد» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در محل دبیرخانه شورای عالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، دراین نشست که با هدف بررسی و اعلام برنامه های سالانه ۱۴۰۱ و ارائه فهرست برنامه های سه ماهه پایان سال ۱۴۰۰ مناطق آزاد برگزار شد، پیرامون مهم ترین مطالبات و چالش های موجود در روابط عمومی های مناطق بحث و تبادل نظر شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در این نشست یکی از اصلی ترین موضوعات روابط عمومی ها را ایجاد انسجام واحد در کلیه روابط عمومی های سازمان های مناطق آزاد کشور دانست و گفت: روابط عمومی ها باید چندگام جلوتر از وقایع باشند، همگام و امین مدیران عامل بوده و از همه موضوعات اطلاعات به روز داشته باشند.

سعید محمد بر ارتقاء دانش رسانه ای و تولید محتوای هوشمند توسط روابط عمومی ها تاکید کرد و افزود: تولید محتوای حرفه ای و به موقع توسط روابط عمومی ها حائز اهمیت است، روابط عمومی ها باید از یک استراتژی و راهبرد واحد برخوردار باشند تا آسیب نبینند.

محمد، ادامه داد: روابط عمومی ها باید از ابزارهای لازم، تکنیک ها و نیروی متخصص و حرفه ای که نسبت به موضوعات منطقه توجیه هستند و اشراف دارند استفاده کنند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این نشست بر یکپارچگی و همپوشانی روابط عمومی های مناطق در بحث اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: هر چه روابط عمومی ها قوی تر عمل کنند و نسبت به اخبار واکنش به موقع نشان دهند می توانند نسبت به تنویر افکار عمومی قدم بردارند.

حسن خانلری،  با اشاره به ظرفیت های رسانه ای موجود در مناطق، بر لزوم یاری رسانی روابط عمومی های مناطق در حوزه های دارای مزیت تاکید کرد و افزود: پروژه های آرشیو یکپارچه، پیوست رسانه ای تمامی فعالیت های مناطق و تقویت باشگاه خبرنگاران افتخاری مناطق آزاد از مهم ترین سرفصل های ۱۴۰۱ مناطق آزاد کشور خواهد بود.

خانلری، در ادامه بر ایجاد تعامل مستمر و سازنده با رسانه های محلی تاکید کرد و گفت: با تعامل با رسانه های محلی و جلب اعتماد آن ها می توان تاثیر مثبتی بر توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری مناطق آزاد کشور گذاشت.

گفتنی است؛ در این نشست که در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد، هر یک از مدیران روابط عمومی سازمان های مناطق آزاد هشت گانه کشور گزارشی از عملکرد، اقدامات حوزه مربوطه ارائه دادند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام