رئیس کل دادگستری هرمزگان از نصب چهارصدمین پابند الکترونیکی برای زندانیان این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت : با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، سیاست حبس‌زدایی از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی استان است و بر این اساس هم اکنون، ۴۰۰ نفر زندانی با نصب پابند الکترونیکی در استان هرمزگان در محدوده مشخص، مدت حبس خود را می‌گذرانند.

مجتبی قهرمانی در ادامه با بیان اینکه روند استفاده از مجازات های جایگزین حبس با شتاب هرچه بیشتری در استان هرمزگان ادامه دارد، افزود: بر اساس مصوبه نشست ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان های استان؛ قاضی دفتر رسیدگی به امور زندانیان مأموریت یافته با پیگیری از طریق اداره کل زندان های استان هرمزگان، زندان سما، شعب اجرای احکام و شعب دادگاه و محاکم استان جهت تسریع در اجرای احکام معوق در این خصوص اقدام نماید که در نتیجه آن طی یکماه اخیر، شاهد رشد بیش از ۱۰۰ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان استان می باشیم.

وی خاطرنشان کرد : برابر ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی، با تشخیص و تصمیم دادگاه، همچنین در صورت رضایت محکوم، اجرای حکم حبس خانگی در محدوده مکانی مشخص با استفاده از پابند الکترونیکی مذکور و تجهیزات مرتبط آن، ممکن می‎‌شود.

قهرمانی همچنین در تشریح فواید استفاده از طرح پابندهای الکترونیکی، اظهار کرد: با نصب پابند به پای زندانیان، آن‌ها می‌توانند زندگی عادی داشته باشند و در صورت خروج زندانی از محدوده تعریف شده بلافاصله توسط عوامل مراقبتی اخطارهای لازم داده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد : از ویژگی‌های اجرای طرح پابند الکترونیکی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و صرفه‌جویی در هزینه است؛ چراکه ماندن افراد در زندان مشکلات خاص خود را دارد و با توجه به این موضوع، طرح مذکور با یک کار کارشناسی شده در دستگاه قضایی استان در حال اجرا است.

انتهای پیام