مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم، از اجرای عملیات نصب گلدان های صخره ای در راستای احیای سیما و منظر شهری درگهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، امیر سرلک با اعلام این مطلب گفت: این عملیات با هدف ایجاد محیطی مطلوب برای شهروندان، مسافران و گردشگران درگهان از طریق کیفیت بخشیدن و ساماندهی سیما و منظر شهری این شهر برای اولین بار در قشم انجام می شود.
وی با تاکید بر نقش بی بدیل فضای سبز و زیباسازی سیمای شهر در تلطیف و تقویت روحیه مردم افزود: نصب انواع گلدان در خیابان ها و معابر درگهان به عنوان یکی از روش های زیباسازی سیمای این شهر و توسعه  فضای سبز آن در دستور کار این مدیریت قرار  داشته است.
وی نصب گلدان های صخره ای را که از بلوار دلگشای درگهان شروع شده است، نمونه ای جدید ازاقدامات زیباسازی و افزایش فضای سبز این شهر توسط  مدیریت امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم  خواند و گفت: گلدان های صخره ای مخصوص ایجاد سیستم های فضای سبز شیب دار بوده و مهم ترین ویژگی های آن قابلیت جابه جایی و تغییر چیدمان در هر زمان لازم حتی پس از نصب کامل آن است.
به گفته سرلک گلدان های صخره ای محیطی مساعد برای رشد گیاهان را فراهم  و منظره ای زیبا و سازگار با طبیعت را ایجاد می کند.
درگهان که در ۲۰ کیلومتری غرب شهر قشم واقع شده است به علت دارا بودن بازارهای خرید و پاساژهای بزرگ تجاری یکی از مراکز عمده تجاری نه تنها منطقه آزاد قشم بلکه جنوب کشور نیز محسوب می شود و سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر از آن بازدید می کنند.