نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بازدید از مرکز توانمندسازی بیماران نخاعی که به مناسبت هفته گرامیداشت معلولین انجام شد ، اظهار داشت : در هیچ دین و آئینی به اندازه اسلام نسبت به جامعه معلولین تاکیدات وجود ندارد به همین جهت مردم و مسئولینی که خود را پیروی مکتب اسلام می‌دانند باید برای کاهش آلام معلولین تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده با ذکر این نکته که به صورت جدی پیگیر ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع هستم ، عنوان کرد : سهم مسئولیت‌های اجتماعی صنایع هرمزگان نسبت به سایر استان‌های دیگر از جمله خوزستان بسیار کم‌ است اما خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده شاهد روند افزایشی هستیم اما هنوز قابل قبول نیست.

عبادی‌زاده با اشاره به عدم توازن توزیع سهم مسئولیت‌های اجتماعی میان نهادها و بخش‌های مختلف ، ابراز کرد : طی سال‌های گذشته به واسطه شرایط خاص پیش آمده ناشی از بیماری کرونا ، کمک‌های قابل توجهی از بخش مسئولیت‌های اجتماعی به حوزه سلامت اختصاص پیدا کرد و می‌توان گفت که بخش سلامت بیشترین سهم را از این حوزه داشته است.

وی با ذکر این نکته دولت باید خلاءهای اعتباری خود از راه‌های دیگری غیر از مسئولیت‌های اجتماعی صنایع حل کند ، ابراز کرد : یکی از بخش‌هایی که باید به صورت جدی مورد حمایت صنایع باشد، حمایت از بخش‌های غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد است تا از این طریق برای توانمندسازی مردم اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد : صنایع باید سالیانه بین ۵۰۰ تا هزار دستگاه ویلچر را برای معلولین هرمزگان تامین کنند و در اختیار بهزیستی قرار دهند.

امام جمعه بندرعباس ، با اشاره به لزوم پیگیری دستور رئیس جمهور برای استخدام معلولین، تشریح کرد: در هر جایی که کاری از عهده معلولین بر می‌آید باید در استخدام اولویت باشند. تحقق این امر نیازمند انجام اقدامات کارشناسانه و پیگیری است که لازم است بهزیستی توانندی‌ها را احصا کنند و در صورت نیاز از طریق فنی و حرفه‌ای مهارت‌های لازم به معلولین ارائه شود تا اشتغال جامعه هدف بهزیستی محقق شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ، با اشاره به جایگاه معلولین در جامعه گفت : اگر ظرفیت‌های معلولین به کار گرفته شود ، یکی از اقشار مولد جامعه محسوب می‌شوند و می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت کشور ایفا کنند. نظام اسلامی موظف است که نسبت به توانمندسازی معلولین اقدام کند ، چرا که این عزیزان سرمایه‌هایی بزرگ برای کشور محسوب می‌شوند.

انتهای پیام