نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت : افراد سوء استفاده‌گر و دلال نباید با فعالان بخش خصوصی اشتباه گرفته شوند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در حاشیه بازدید از پالایشگاه نفت آفتاب ، با اشاره به پیشرفت‌های جوانان کشور ، اظهار داشت : در هر زمانی که به جوانان و بخش خصوصی اعتماد کردیم اتفاقات بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت رقم زده شد.

وی عنوان کرد : شکست جریان سوسیالیستی و کمونیستی شرق آسیا نشان داد تمرکز بر اقتصاد دولتی نمی‌تواند موفق باشد و شکست آن‌ها ناشی از عدم توجه به بخش خصوصی بود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد : موفقیت‌های شرکت‌های خصوصی در استان هرمزگان الگوی موفقی برای دیگران است و مسئولین به این باور برسند که باید به بخش خصوصی اعتماد کنند چراکه رشد و توسعه کشور نیز در گروی تحقق همین امر است‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با ذکر این نکته که افراد سواستفاده‌گر و دلال را نباید با بخش خصوصی اشتباه گرفت ، خاطرنشان کرد : مدیران و مسئولان ارشد دولتی باید در ابتدا مسائل و مشکلات طرح‌های رها شده در بخش‌های صنعت ، معدن و … را بررسی و حل کنند و در مرحله بعد اگر باز هم شاهد مجموعه‌های رها شده بودیم باید خلع ید و تعیین تکلیف صورت بگیرد‌.

وی تشریح کرد : توقف فاز جدید شرکت نفت یکی از دل‌نگرانی‌های من بود چراکه آگاه بودم راه‌اندازی آن می‌تواند چه تاثیر مثبتی روی اقتصاد و مسائل اجتماعی داشته باشد که با پیگیری‌های انجام شده چالش‌ها و موانع برای اجرای فاز جدید برطرف شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ، ارتباط صنعت با دانشگاه را یکی از دغدغه‌های جدی خود دانست و بیان کرد : دانشگاه‌های استان هرمزگان ارتباط خوبی با صنعت ندارند و برنامه‌ای مدون برای تحقق این امر وجود ندارد که این خلاء باید با برنامه‌ریزی پر شود.

وی ابراز کرد : اساتید دانشگاه و اعضای هیات علمی، باید از شرکت‌های صنعتی بازدید کنند تا با آگاهی از چالش‌ها و مسائل صنعت، اقدام به ارائه آموزش‌ها به دانشجویان کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده افزود : عدم آگاهی صنعت از ظرفیت‌ها و توانایی دانشگاه‌ها و عدم آگاهی دانشگاه‌ها از چالش‌ها و مسائل صنعت از مهم‌ترین مانع و چالش تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت است.

وی عنوان کرد : دانشگاه باید ظرفیتی را ایجاد کند تا صنایع در قالب یک دفتر در دانشگاه حضور پیدا کند و این ارتباط تقویت شود که خوشبختانه این اقدام عملی شکل گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به آمار نگران کننده استان هرمزگان در حوزه فقر، فلاکت و بیکاری، تصریح کرد : نگاه شرکت نفت آفتاب به جذب نیروهای داخل استان هرمزگان بسیار ارزشمند است و امیدوارم این روند حفظ و تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ، با ذکر این نکته که فقر و بیکاری با یکدیگر رابطه تنگاتنگی دارد ، خاطرنشان کرد : اشتغال نیروهای داخل استان کمک کننده خوبی برای کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی هرمزگان خواهد بود.

انتهای پیام