مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان گفت : بر اساس ارزیابی های صورت گرفته سال گذشته به لحاظ عملکرد در مبارزه با فساد ، هرمزگان جز استان های برتر کشور بود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، پرویز سالاری که در نخستین نشست اعضای شورای مرکزی این نهاد در سال جدید سخن می گفت افزود : در سال گذشته چند کار بزرگ توسط دفتر دیده بان هرمزگان با همکاری اعضای شورای مرکزی این نهاد صورت گرفت که از جمله شناسایی فساد در بزرگترین نیروگاه در حال احداث در خاورمیانه درشهرستان سیریک همچنین جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی ، واگذاری تپه ماهور های اطراف بنادر وکشتیرانی و منابع طبیعی در شهرستانهای بندرلنگه ،سیریک و بستک به افراد خاص .

وی با اشاره به سیاست های برنامه ای این نهاد در سال جدید افزود: مهمترین برنامه این نهاد اهتمام جدی به شعار سال ۱۴۰۲ دیده بان یعنی “مبارزه با فساد قانونی ، ضرورت ها و الزامات” به دور از فضا سازی های سیاسی و جو زدگی های هیجانی با تاکید بر “طرح مولد سازی دارایی های دولت” است.

مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان ادامه داد : در این راستا باید قوانین فساد زا شناسایی و برای اصلاح و ابطال آنها از طریق مراجع قانونی و مطالبه گری عمومی اقدام نمود. همچنین باید بر شیوه اجرای اینگونه طرح های فساد آور نظارت دقیق صورت گیرد تا از مفاسد احتمالی جلوگیری شود.

سالاری همچنین از رصد و شناسایی دارایی های ادارات و دستگاههای اجرایی استان بر اساس طرح مذکور خبر دادو گفت : در این زمینه و برای پیشبرد اهداف باید از ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز استفاده شود.

وی از برگزاری جلسات ماهیانه برای تعامل بیشتر اعضای شورای مرکزی این نهاد در هرمزگان خبر داد.

در ادامه این نشست هر یک از اعضای شورای مرکزی نهاد دیده بان هرمزگان به بیان دیدگا هها و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای خبر /