شهردار بندرعباس در چهارمین جلسه روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها، ضمن خیرمقدم به میهمانان و تشکر ویژه از استاندار و نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر، گفت : در تمام دنیا نوار ساحلی جایگاهی برای بنای زیباترین سازه‌ها است، اما این مهم در بندرعباس محقق نشده بود که با بازشدن گره حریم ۶۰ متر دریا می‌توان به این سمت و سو حرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی نوبانی  با بیان اینکه شهرداری با قدرت برای رفع مشکلات بافت فرسوده تلاش می کند، افزود :   14 محله در شهر بندرعباس برای بازگشایی و طرح بازآفرینی در مرحله مطالعاتی، اجرایی و تحقق اهداف پیش بینی شده آماده شده است.

نوبانی ، عنوان کرد : حل مشکل حریم ۶۰ متر دریا، هدیه‌ای به مردم بندرعباس بود چرا که اولین خط بافت فرسوده در نوار ساحلی قرار گرفته است.

وی ، خاطر نشان کرد : یکی از مشکلات شهر بندرعباس این بوده که در بحث معماری و شهرسازی در یک بن‌بست شرق و غرب قرار گرفته است و در راستای حل این مشکل تفاهم‌نامه‌ای با نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش منعقد شده است که می‌تواند این معضل را رفع و رجوع کند.

همچنین نوبانی با بیان اینکه  ۴۳ درصد از شهر بندرعباس در بافت فرسوده قرار گرفته است، مطرح کرد : ۳۳ محله از بندرعباس در بافت فرسوده قرار دارد و ۲۵ درصد از آن بدون هیچ معماری و سازه اصولی است که بسیار خطرآفرین است.

به گفته وی ، برای ۱۴ محله  از محلات بافت فرسوده بندرعباس طرح‌های بازآفرینی توسط مشاورین آماده شده است و از سال گذشته نیز طرح بازآفرینی در محله اسلام آباد آغاز شده که پیشرفت خوبی دارد و در صورت مساعدت سایر دستگاه‌های مسئول تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

شهردار بندرعباس اذعان داشت : در دهه ۸۰ مصوب شده است که ۳۵۰ هکتار زمین جهت مشارکت شهرداری جهت بازآفرینی شهری به شهرداری بندرعباس تحویل داده شود که هنوز این امر محقق نشده است و خواهش داریم این اراضی سریعا به شهرداری واگذار شود.

این مسئول ، یادآور شد : در یک‌سال گذشته اقدامات موثری در شهر بندرعباس انجام شده است و شهرداری با قدرت برای توسعه و زیباسازی شهر طبق برنامه پیش می‌رود.

نوبانی ، توضیح داد : دسترسی شهر بندرعباس به غرب این شهر مشکل ساز است بازگشایی ها باید در این مسیر انجام شود بلند مرتبه سازی و محدوده شهر بندرعباس باید افزایش پیدا کند سرانه خدماتی در شهر بندرعباس پایین است نیاز به تغییرات بنیادی در این حوزه هستیم.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام