محمود حسین پور رییس اهدا عضو استان هرمزگان گفت : کبد یک بانوی ۴۵ ساله جیرفتی برای پیوند به یک بیمار نیازمند عضو ، توسط تیم جراحی برداشته و به بیمارستان ابن سینای شیراز منتقل شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حسین پور در ادامه افزود : جان آفرین ،طاهره بهزاد نژاد، در تاریخ ۵ اسفند به دنبال تصادف و تروما به سر، به بیمارستان امام علی رودان منتقل و از آنجا به بیمارستان شهید محمدی اعزام می گردد که با توجه به وخامت حال این جان آفرین عزیز، بلافاصله به بخش مراقبت های ویژه منتقل و تحت نظر قرار میگیرد، اما متاسفانه به علت وسعت خونریزی مغزی، سطح هوشیاری وی در روز بعد به پایین ترین سطح، افت کرده و در نهایت در تاریخ نهم مرگ مغزی وی توسط پزشکان متخصص جراحی و داخلی مغز و اعصاب، بیهوشی، داخلی و پزشکی قانونی تایید گردید.

بعد از رضایت خانواده ایثارگر بهزاد نژاد برای اهدا اعضاء بدن عزیزشان، بلافاصله تیم جراحی از شیراز فراخوان و عضو پیوندی طی عمل هاروست برداشت شد. با توجه به لزوم انتقال هر چه سریعتر عضو پیوندی، هماهنگی لازم با اداره اورژانس هوایی هرمزگان و فارس انجام شد و عضو پیوندی با بالگرد اورژانس ۱۱۵ از بندرعباس به لار و از لار با همکاری اورژانس هوایی لارستان، به شیراز منتقل شد.

رییس اهدا عضو استان هرمزگان ضمن تقدیر از کار خدا پسندانه خانواده بهزاد نژاد و طلب آمرزش برای مرحومه مغفوره، گفت: این نوزدهمین اهدا عضو انجام شده طی سال جاری است و با ایثار خانواده های اهدا کننده بیش از ۵۰ بیمار، که حیاتشان در گرو دریافت عضو پیوندی بود؛ حیاتی دوباره یافتند.

انتهای خبر /