رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه حدود ۳۰۰۰ دانشجو معلم در هرمزگان داریم که خروجی آن‌ها سالانه حدود ۷۵۰ معلم است ، خاطرنشان کرد : مهمترین نیاز دانشگاه برای تعلیم معلم مورد نیاز استان ، تامین زیرساخت های آموزشی و رفاهی است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، رضا مرادصحرایی در نشست خبری در جمع خبرنگاران هرمزگان، گفت : ظرفیت پذیرش دانشجو معلم در استان هرمزگان به علت کم بودن فضاهای آموزشی و رفاهی، یک پنجم نیاز آموزش و پرورش استان است.

مرادصحرایی ، افزود: دانشگاه فرهنگیان هرمزگان از لحاظ زیرساختی نیاز به کمک دارد و این استان به سالی تقریبا دو هزار معلم جدید نیاز دارد که شمار معلمی که در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان تربیت می شود سالانه کمتر از هزار نفر است.

وی، تصریح کرد: به علت محدود بودن ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در هرمزگان بسیاری از رتبه های برتر کنکور سراسری هرمزگان امکان راهیابی به دانشگاه فرهنگیان را ندارند.

این مسئول ادامه داد: ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای سال آینده حدود ۱۳۰ نفر است که این ظرفیت نسبت به نیاز استان بسیار محدود است و با صحبت‌هایی که با استاندار هرمزگان داشته ایم آمادگی داریم این ظرفیت را به ۷۰۰ نفر برسانیم.

مرادصحرایی عنوان کرد: امروز ظرفیت آموزش و پرورش برای جذب معلم پاسخگوی ۳۰ درصد نیاز است و جذب معلم مورد نیاز از طریق آزمون استخدامی صورت می گیرد و نیاز است ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه سال آینده در حوزه پذیرش و گزینش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان تغییرات کیفی ایجاد می شود، اذعان داشت : در تربیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز تغییراتی ایجاد می شود و دانشجویان باید با قبولی در آزمون جامع از دانشگاه فارغ التحصیل شوند.

مرادصحرایی با بیان اینکه شرط معدل دانشجویان نیز تغییر می یابد و برای دانشجویان علوم انسانی حداقل معدل ۱۷ و برای علوم پایه حداقل معدل ۱۶ ملاک است، مطرح کرد: تامین هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۱ عملکرد جهشی داشت و اکنون ۸۵۰ عضو داریم که در سال جدید ظرفیت پذیرش ۵۰۰ هیات علمی جدید ایجاد کردیم.

وی اضافه کرد: به علت جذب بی رویه دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بدون توجه به زیرساخت ها در دوران کرونا، شاهد کاهش نسبت استاد به دانشجو بودیم به طوری که این نسبت در دانشگاه فرهنگیان به یک استاد به ازای ۱۱۱ دانشجو رسید.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته این نسبت در افق ۱۴۰۶ به یک استاد به ازای ۳۵ دانشجو می رسد، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه این نسبت یک به ۲۰ تعریف شده است.

همچنین با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، سه طرح در دانشگاه فرهنگیان بندرعباس به بهره برداری رسید و ساخت یک طرح نیز آغاز شد.

سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان هرمزگان گفت: آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی پسران دانشگاه فرهنگیان یکی از این طرح هاست که در مدت یکسال در دو طبقه، ۵۲ اتاق و با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان ساخته می‌شود.

علی بهرامشاهی افزود: ۶ کلاس درس با ۶۰۰ متر زیربنا در پردیس فاطمه الزهرا با اعتبار یک میلیارد تومان و کمک خیران به بهره برداری رسید که ظرفیت تحصیل ۲۴۰ دانشجو را دارد.

بهرامشاهی ، عنوان کرد: ساخت استدیوی تولید آثار رسانه‌ای دانشجویی با اعتبار ۹۰ میلیون تومان و بازسازی و تجهیز آشپزخانه پردیس فاطمه الزهرا با اعتبار دو میلیارد تومان دو طرح دیگری بود که با حضور رضا مرادصحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این نشست گفت: دانشگاه فرهنگیان هرمزگان از لحاظ زیرساختی نیاز به کمک دارد و این استان به سالی تقریبا دو هزار معلم جدید نیاز دارد که شمار معلمی که در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان تربیت می‌شود سالانه کمتر از هزار نفر است.

رضا مرادصحرایی بیان داشت: حدود سه هزار دانشجومعلم در هرمزگان تحصیل می‌کنند که خروجی آن‌ها سالانه حدود ۷۵۰ معلم است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین نیاز دانشگاه برای تعلیم معلم موردنیاز استان، تامین زیرساخت‌های آموزشی و رفاهی است، افزود: به علت محدود بودن ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در هرمزگان بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور سراسری هرمزگان امکان راهیابی به دانشگاه فرهنگیان را ندارند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان هرمزگان برای سال آینده کمتر از ۱۵۰ نفر است که این ظرفیت نسبت به نیاز استان بسیار محدود است و با صحبت‌هایی که با استان هرمزگان داشته ایم آمادگی داریم این ظرفیت را به ۷۰۰ نفر برسانیم.

انتهای خبر /