سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان در نشست با مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی استان گفت : تعداد 795 تن در سال 1400از آموزش های فنی و حرفه ای در زندان شهرستان های بندرعباس ، میناب ، رودان در 25 رشته بهره مند شده اند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، رضا علیزاده  هدف برنامه های  ۱۴۰۱ سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،توسعه کارگاه های آموزشی در زندان ها عنوان کرد و افزود: امسال رشته های آموزشی که مستقیماًمنجر به اشتغال گردد برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای دارای ظرفیت بالا جهت آموزش هستند که سازمان زندان ها  می تواند از این ظرفیت استفاده کنند، خاطر نشان کرد  : همکاری خیرین در توسعه مهارت آموزی نیز از برنامه های سازمان است که می توانند در ترویج آموزش فنی و حرفه ای یاری رسان باشند .

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان تصریح کرد : در سال ۱۴۰۰ رشته صنایع غذایی ، مراقبت زیبایی توسط بخش خصوصی در زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت اجرا شده است.

مدیر کل زندان های استان هرمزگان نیز در این نشست گفت  :  تعداد ۵ مرکز زندان در سطح استان هرمزگان وجود دارد که اولویت های ۱۴۰۱ اشتغال و حرفه آموزی است .

مصطفی کیشانی فراهانی با اشاره به اینکه  ۹۰درصد زندانی هایی که مهارت آموخته اند بازگشت به محیط زندان نداشته اند، افزود : بیشتر آنها  مشغول به کار شده اند و همچنین مهارت آموزی میزان ارتکاب به جرم را به زیر یک درصد می رساند.

انتهای پیام