مدیرکل مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان در همایش بررسی فرصت‌های همکاری استان هرمزگان با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو، اظهار کرد: این مرکز در راستای اهداف مندرج در قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در استان تشکیل شده است که ریاست این مرکز را استاندار و نایب رئیس آن بر عهده مدیر کل امور اقتصادی و دارایی می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،مهدی دسینه ادامه داد: این مرکز کانون مراجعه متقاضیان سرمایه گذاری خارجی در سطح استان می‌باشد و امور مربوط به قبل از اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی شامل هماهنگی و پشتیبانی لازم در امور اخذ مجوزهای مورد نیاز سرمایه‌گذاران از جمله اعلامیه تأسیس، مجوز سازمان محیط زیست، پروانه‌های انشعاب آب و برق و گاز و غیره در این مرکز انجام می‌شود.

دسینه افزود: همچنین امور پس از اخذ سرمایه گذاری خارجی شامل ثبت سفارش برای ورود ماشین‌آلات و تجهیزات، امور مربوط به ورود و خروج سرمایه، مسائل گمرکی و مالیاتی، پیگیری مشکلات سرمایه گذاری و رفع مشکلات با حمایت استاندار توسط این مرکز انجام می‌شود.

به گفته وی، این مرکز می‌تواند در امور مربوط به مشاوره به سرمایه گذاران نیز به سرمایه گذاران خارجی کمک کند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان اضافه کرد: نمایندگان کلیه دستگاه‌های مرتبط با صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری برای کمک به امور سرمایه گذاری در مرکز خدمات سرمایه گذاری حضور دارند و مسئولیت پیگیری و انجام امور محول شده توسط مرکز خدمات را در حوزه دستگاه اجرایی خود دارند.

دسینه تصریح کرد: در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان هرمزگان با راه اندازی سامانه مجازی پنجره واحد، امکان تسهیل و تسریع در روند سرمایه گذاری بیشتر از گذشته فراهم شده است.

وی ادامه داد: پنجره واحد سرمایه گذاری به صورت الکترونیکی با هدف کمک به توسعه اقتصادی و امکان گردش استعلام‌های کلیه دستگاه‌های مرتبط با فرآیند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند و سرمایه‌گذاران با تسلیم درخواست خود در سامانه و ورود اطلاعات، امکان پیگیری درخواست خود را به صورت الکترونیکی دارند.

دسینه جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش هزینه و خطا و حذف تشریفات اداری، شفاف سازی و از بین بردن انحصار اطلاعات از اهداف ایجاد سامانه الکترونیکی صدور مجوزها عنوان کرد.

انتهای پیام