معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: به دلیل حضور افراد در اجتماعات شاهد ابتلای خوشه ای به سویه اومیکرون در هرمزگان هستیم که این مهم ضرورت خودداری مردم از شرکت در اجتماعات به ویژه جشن های عروسی را دوچندان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، علی رئوفی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیمارى کرونا در هرمزگان با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به سویه اومیکرون کرونا در هرمزگان، عنوان کرد: استان هرمزگان با افزایش محسوس آمار مبتلایان به سویه اومیکرون براساس گزارش های دانشگاه علوم پزشکی استان مواجه است.

رئوفی افزود: شهرستان های غرب استان از جمله بستک، پارسیان و بندرلنگه بیش از سایر شهرستان های استان با افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون روبرو هستند.

 وی، در همین خصوص افزود: فرمانداران شهرستان های غرب استان با همکاری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، تدابیر پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به سویه اومیکرون در این شهرستان ها در دستور کار قرار دهند.

 رئوفی با تاکید بر لزوم خودداری مردم از حضور در اجتماعات، خاطرنشان کرد: به دلیل حضور افراد در اجتماعات شاهد ابتلای خوشه ای به سویه اومیکرون در هرمزگان هستیم که این مهم ضرورت خودداری مردم از شرکت در اجتماعات به ویژه جشن های عروسی را دوچندان کرده است.

 وی افزود: کلیه بخشداران و دهیاران استان همکاری خود را با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به سویه اومیکرون با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه افزایش دهند.

رئوفی، گفت: صنایع استان رعایت شیوه نامه های بهداشتی را برای حفظ سلامت نیروها به صورت دقیق  در دستور کار قرار دهد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار داشت: با توجه به تاکید دانشگاه علوم پزشکی استان، هرگونه علائم سرماخوردگی به عنوان ابتلا به اومیکرون تلقی شود و ضروری است افراد مبتلا پنج روز در منزل برای جلوگیری از ابتلای سایر افراد، در قرنطینه باشند.

رئوفی تصریح کرد: با توجه به سرایت بالای سویه اومیکرون، استفاده از دو ماسک در اماکن عمومی ضروری است و این مهم در کاهش آمار مبتلایان نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام