اولین کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال استان هرمزگان به ریاست استاندار هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، اولین کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال استان هرمزگان به ریاست  استاندار هرمزگان و با حضور دکتر محمد جعفر صدیق دامغانی زاده مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

استاندار هرمزگان در این جلسه با تاکید بر اینکه هرمزگان جزو سه استان هدف در خصوص توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور است گفت: با توجه به اینکه این حوزه بسیار تاثیر گذار بوده و می‌تواند اثر بخشی زیادی داشته باشد از تمام فعالان در حوزه اقتصاد دیجیتال در استان هرمزگان که طرح و ایده خوبی داشته باشند حمایت خواهد شد.

مهدی دوستی  افزود: در استان علاوه بر اینکه تسهیلات خواهیم داد از منابع فنی و اعتباری نیز بخشی به همین مسئله اختصاص خواهیم داد، میزان تسهیلات در استان تا سقف یک میلیارد تومان می‌توانیم به طرح و ایده‌ها کمک کنیم.

وی ، عنوان کرد : در استان چند مسئله در حوزه حکمرانی و مدیریت پروژه مورد نیاز است که با استفاده از مسئله اقتصاد دیجیتال میتوان این موارد شامل نرم افزار حکمرانی و سامانه مدیریتی و رصد پروژه‌های استان را طراحی و ارائه کرد.

دوستی  تصریح کرد: برای آموزش جوانان استان و سوق دادن آنان به سمت استفاه از اقتصاد دیجیتال پارک علم و فناوری موظف است محیطی را برای آموزش آماده و تجهیز کند تا بتوان از طریق کارگروه اقتصاد دیجیتال آموزش‌های لازم را به افراد علاقمند ارائه کرد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان ، مطرح کرد : ۳ هدف و طرح داریم و معتقدیم این طرح‌ها سرنوشت امنیت غذایی کشور را هم تغییر خواهد داد، اولین هدف تولید یک مترمکعب آب شیرین به ازای یک کیلووات ساعت از دریا و اقتصادی شدن کشت با آب شیرین سازی شده از دریا است، طرح دوم مرتبط با شور ورزی و کشت با آب شور دریا است دیگر طرح مورد نظر تولید جلبک و وارد کردن آن به خوراک دام است.

وی ادامه داد: برای این سه طرح تسهیلات تا ۱۰۰ درصد میزان سرمایه گذاری ارائه خواهد شد، زیرساخت آب و برق و گاز، جاده و زمین را رایگان تامین می‌کنیم و مجوزها را هم اخذ خواهیم کرد و افرادی که بخواهند در این زمینه فعالیت کنند می‌توانند از این کمک‌ها بهره مند شوند.

انتهای خبر /