رئیس کل دادگستر ی استان هرمزگان گفت: هرمزگان در بحث اخذ اسناد کاداستراراضی ملی پیشرو درکشور است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مجتبی قهرمانی به مناسبت روز حفاظت وقانون در هفته منابع طبیعی گفت: دستگاه قضایی در بعد حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی رسالت مهمی دارد تا جایی که  دبیرخانه وشورای حفظ حقوق بیت المال در دادگستری استان تشکیل شده  که کارش مرتبط با منابع طبیعی واراضی ملی است.

رئیس  شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و دولتی افزود: دراین راستاکارهای خوبی دراستان انجام شده است، در راستای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی برای اراضی ملی هرمزگان در سطح کشور بهترین وضعیت را دارد و اکثرقریب به اتفاق اراضی ملی اسناد کاداستر صادرشده و این بحث در حفاظت از اراضی ملی مهم است و جنبه پیشگیرانه دارد. قهرمانی تاکید کرد: ما بااستفاده از تکنولوژی و فناوری های ماهواره ای سامانه سپاس را راه اندازی کردیم که این سامانه تغییرات اراضی ملی را به صورت دوره ای ثبت و اسکن می کند و ازاین حیث گامهای خوبی می توانیم در صیانت از انفال بر داریم .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان به مناسبت روز حفاظت و قانون در هفته  منابع طبیعی در مراسم غرس نهال در محوطه دادگستری هرمزگان با تشکراز رییس کل دادگستری و رئیس  شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و دولتی ، دکتر احمدی منش دادستان  مرکز استان و تمام قضات که درامر صیانت از انفال همراه منابع طبیعی هستند گفت: در بحث حفاظت احیا و توسعه وبهره برداری بهینه از انفال از دستگاه قضایی به جهت همراهی و کمک در این امر مهم تقدیر می نماییم.

موسوی  افزود: هفته منابع طبیعی  دراستان در ادامه  پویش درختکاری هر شهید ۱۰۰۰ نهال و هر ایرانی یک نهال  از ۱۵ اسفند شروع شده و با کمک جوامع محلی یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال حراتولید ودر حد فواصل جذر و مد دریا در هفت شهرستان ساحلی   کشت شده است .

وی تاکید کرد: ۱۰۰ هزار اصله نهال سایر گونه های گرمسیری تولید شده و ۳۰ هزار اصله هم درهفته منابع طبیعی توزیع و  کشت می شود .

موسوی افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک دادگستری هرمزگان در صیانت از انفال اقدامات خوبی انجام دهیم  جادارد از کمکها و حمایتهای رییس کل که دراجرای طرح کاداستر استان و حریم ۶۰ متر سواحل  حمایت  کردندتشکر نمایم، همچنین  در حوزه مکران۱۰۰ درصدکاداستر  انجام شده تا بتوانیم حفاظت را به خوبی انجام دهیم از تمام کسانی که با حفاظت از انفال در صیانت از منابع طبیعی  کمک می کنند تقدیر  و تشکر می‌شود

دادستان بندرعباس: تمام نیروها برای مبارزه با سودجویان انفال در ایام نوروز بسیج شده اند .

احمدی منش با تبریک آغاز هفته منابع طبیعی به فعالین حوزه منابع  طبیعی گفت:  هماهنگی های لازم برای صیانت از انفال و اراضی ملی که متاسفانه مورددست درازی سودجویان  قرار می گیردآغاز شده و این پیگیری و حفاظت در ایام تعطیلات نوروز شدت بیشتری پیدا میکند با بسیج تمام نیروهای محافظتی دراین ایام به بهترین نحو از انفال  مراقبت و صیانت می شود.

انتهای پیام