سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: با همکاری دستگاههای خدمت رسان در جامعه و برای ایجاد مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد در دهک های پایین جامعه به جد ورود خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم با برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاهی مددجویان را از نقطه حمایتی به خودکفایی برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مجتبی معین وزیری در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و هیأت همراه با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی خانواده های تحت پوشش دستگاههای حمایتی  گفت: قشر ضعیف و تحت پوشش نهادهای حمایتی جامعه را می توانیم با حداقل هزینه پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال خانگی با مشارکت نهادهایی چون کمیته امداد متحول کنیم.

معین وزیری گفت: ما در استان توانایی وظرفیت های خیلی زیادی در مشاغل خانگی و صنایع دستی منحصر به فردی داریم که با مدیریت صحیح می توان در این حوزه به قطب صادرات تبدیل شویم و الگویی برای سراسر کشور باشیم.

وی افزود: نظر مقام عالی وزارت در ایجاد مشاغل با سرمایه زیر یک میلیون تومان برای خیلی ها باور نکردنی است در حالی که اتفاقا هرمزگان انواع مشاغل از قدیم داشته و همچنان هم با همان سرمایه اندک در حال گسترش هست و البته نیازمند فرهنگ سازی و گسترش، توسعه و حمایت های دستگاههای متولی است.

معین وزیری افزود: مهمترین هدف در حوزه اشتغال, مهارت آموزی و آموزش نسل جوان مخصوصا نوجوانان تحت پوشش کمیته امداد مخصوصا در ایام اوقات فراغت فصل تابستان جهت آموزش و کسب مهارت است تا بتوانیم نیازهای استان در خصوص افراد متخصص فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: مجموعه وزارت تعاون, کار و رفاه اجتماعی در استان این ظرفیت دارد که با مشارکت مجموعه های متولی اشتغال با مهارت آموزی بتوانیم خروجی بهتری داشته باشیم و نیازهای صنایع استان و سایر ظرفیت ها فراهم کنیم.

معین وزیری در پایان گفت: آرزویم این است که پس از دوران کاری م حداقل ظرفیت آماری دستگاههای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد پایین بیاوریم و برای تحقق این مهم پای کار هستم و هر زمان و مکان بتوانیم کاری کنیم  دعای خیر مردم بدرقه راهمان خواهد بود.

در ادامه این جلسه جلیل تراهی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مناطق روستایی و محروم در استان نیازمند مشارکت بین دستگاهی جهت محرومیت زدایی است و انتظار ما از حضرتعالی که از جوانان انقلابی،تحصیل کرده و مدیر استان هستید؛  به عنوان سکاندار مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان این است که دستگاههای حمایتی را با اختصاص تسهیلات و حمایت در پایین آوردن میزان فقر و محرومیت زدایی همراهی کنید.

نتهای پیام