رئیس سازمان صمت هرمزگان ، در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان ، گفت : 57 پروژه صنعتی در هفته دولت سالجاری افتتاح می شود .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، خلیل قاسمی افزود : بیش از ۱۷۱ هزار  و ۵۶ میلیارد ریال و ۵۸۰ میلیون یورو در پروژه های هفته دولت سازمان صمت هرمزگان سرمایه گذاری شده است.

خلیل قاسمی ، ادامه داد : ۵۸ پروژه صنعتی، معدنی و تجاری در هفته دولت به بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود که زمینه اشتغال برای بیش از۳۰۰۰ تَن مهیا خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اهمیت سرمایه گذاری صنعتی، معدنی و تجارتی در استان بیان داشت: با وجود ظرفیتها و پتانسیل های استان از ابتدای سال تاکنون ۱۵۳ فقره جواز تاسیس با مبلغ ۹۹۴ هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال صادر شده است که اشتغالزایی مستقیم بیش از ۱۳ هزار و ۶۵۷ نفر را در آینده ای نه چندان دور در استان هرمزگان خواهیم داشت.

این مسئول در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، مطرح کرد: در سرمایه گذاری بیش از دو هزار درصد رشد و در اشتغال بیش از ۳۰۰ درصد رشد را شاهدیم.

قاسمی اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعت، معدن وتجارت استان را، کسب رتبه اول استان در سرمایه گذاری، صدور جواز تاسیس تا پایان ۴ ماهه نخست سال در کشور برشمرد و گفت : یکی از مهمترین اقدامات در بحث سرمایه گذاری صدور جوازهای تاسیس است که با همت و تلاش حوزه استاندار هرمزگان و همچنین مهیا نمودن زمینه سرمایه گذاری، توانستیم این رتبه را در کشور از آن استان هرمزگان کنیم.

رئیس سازمان صمت هرمزگان ، مطرح کرد :  کسب رتبه دوم استان در سرمایه گذاری طرحهای صنعتی در کشور از دیگر رتبه های کسب شده در استان توسط سازمان صمت است که امید آن داریم در آینده ای نه چندان دور شاهد پیشرفت بیش از پیش صنعت، معدن در کنار تجارت خواهیم بود.

افزایش تولید؛ رشد صنعتی

رئیس سازمان صمت هرمزگان ضمن اشاره به رشد تولید در چهارماهه نخست سال جاری ، اظهار داشت :  استان هرمزگان به عنوان سه استان نخست تولید فولاد اکنون روز به روز نسبت به تولید محصولات فولادی رشد چندانی پیدا کرده است.

قاسمی ، اضافه کرد : در چهار ماهه نخست سالجاری شمش با میزان تولید بیش از یک میلیون و ۴۹ هزار تُن رشد ۱۲٫۲ درصد نسبت به مدت مشابه داشته است.

وی  ، گفت : آهن اسفنجی با میزان تولید بیش از یک میلیون و ۵۳۶ هزار، رشد ۲٫۱۷ درصد ؛ صنایع شیمیایی با میزان تولید بیش از یک میلیون و ۴۲ هزار، رشد ۴ درصد؛ صنایع معدنی با میزان تولید بیش از ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تن رشد ۲ درصد داشته اند که میزان کل تولید صنایع غیر فلزی استان در چهار ماهه نخست بیش از ۴ میلیون و ۱۹۸ هزار تن با رشد ۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه و میزان کل تولید صنایع فلزی با بیش از سه میلیون و ۷۹ هزار تن در چهار ماهه نخست، در مقایسه با مدت مشابه رشد ۲٫۱ درصد را داشته اند.

رئیس سازمان صمت هرمزگان یکی از اقدامات برجسته این سازمان را در چهار ماهه نخست، احیاء چهار واحد صنعتی برشمرد که زمینه اشتغال قریب به ۲۹۰ نفر را محیا کرد.

آماده سازی محدوده اکتشافی و معدنی جهت برگزاری مزایده معدنی

رئیس سازمان صمت  هرمزگان اعلام کرد: قریب به ۲۰۰ فقره محدوده اکتشافی و معدنی جهت برگزاری مزایده معدنی آماده سازی شده است.

قاسمی بیان داشت:  همزمان با رفع توقف ثبت درخواست صدور پروانه اکتشاف،  پهنه های اکتشافی فین- باغات، پهنه هرمزگان، پهنه زون ۱۱ و طاهروئیه نیز با اتمام مطالعات اکتشافی فاز پی جویی و شناسایی، پس از ثبت محدوده های امید بخش شناسایی شده ماحصل مطالعات پهنه در پایان خردادماه سالجاری جهت انجام اکتشاف تکمیلی، مابقی پهنه ها آزاد شد.

وی تعداد معادن احیاء شده در چهار ماهه نخست سالجاری را ۵ معدن برشمرد.

قاسمی پروانه های اکتشافی صادره در چهار ماهه سال جاری را ۷ فقره برشمرد که شامل مواد معدنی مخلوط کوهی، سنگ آهک، مارن رسی و سنگ تزئینی است.

رئیس سازمان صمت هرمزگان اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه معادن را اکتشاف بالغ بر ۵۰ هزار تن کانسنگ منگنز در شهرستان بشاگرد منطقه بیخ کهنو و صدور گواهی کشف طی فرودین ماه سال جاری برشمرد و افزود: افزایش ۶۷ درصدی میزان ذخایر استان طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین شناسایی بالغ بر ۱۳ میلیون و ۲۳۵ هزار تن ذخایر معدنی اعم از فلزی و غیر فلزی طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری با میزان سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیارد ریال در امر اکتشاف این ذخایر از دیگر موارد مهم در حوزه معدنی است.

تحقق ۲۹ درصدی هدفگذاری صادرات غیر نفتی در استان هرمزگان

رئیس سازمان صمت هرمزگان ، ابراز داشت: بیش از دو هزار و ۳۵۴ میلیون دلار است که در چهار ماهه نخست سالجاری ۲۹ درصد آن محقق شده است.

قاسمی ارزش صادرات بخش های مختلف اقتصادی استان را بیش از ۶۸۷ میلیون دلار اعلام کرد.

سامانه شفاف سازی قیمت ها

رئیس سازمان صمت هرمزگان از مهمترین پروژه های نرم افزاری مدیریت تولید و بازار را سامانه تلفنی ۱۲۴ و سامانه اینترنتی ۱۲۴٫ir برشمرد.

قاسمی تعداد بازرسی های انجام شده از ابتدای سال تاکنون را قریب به ۸۳ مورد دانست و افزود: بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ پرونده به ارزش ریالی ۱۲۸ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و … را به سامانه تلفنی ۱۲۴ یا اینترنتی ۱۲۴٫ir اطلاع و ثبت کنند.

گفتنی است ، در پایان مراسم از خبرنگاران حوزه سازمان صمت هرمزگان تقدیر شد .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام