استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان ظرفیت زیادی در حوزه تامین برق از انرژی‌های نو دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، مهدی دوستی در دیدار با همایون حائری معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به استقرار صنایع سنگین در استان و مصرف برق آنها بر لزوم احداث نیروگاه توسط این بنگاه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان سوددهی قابل توجهی دارند و می‌طلبد در حوزه تولید برق نیز از ظرفیت این بنگاه‌ها با اعمال برخی سیاست گذاری‌های قیمتی کمک گرفته شود.

وی افزود: ما به دنبال احداث یک شهر شیشه در غرب بندرعباس هستیم که برق قابل ملاحظه‌ای نیاز دارد و سرمایه گذاران تامین برق را به عنوان یک مطالبه در نظر گرفته‌اند و از این رو باید به فکر تامین این برق باشیم که نیاز است وزارت نیرو در این زمینه همکاری کند.استاندار هرمزگان با اشاره به پتانسیل بالای استان در حوزه تولید برق از طریق انرژی‌های نو گفت: در این استان طرح‌های کوچک تولید برق به وسیله پنل‌های خورشیدی در حال اجراست و چند طرح نیز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید. وی افزود: این استان ظرفیت بالایی در این حوزه دارد و در صورت حمایت وزارت نیرو و تجمیع اعتبارات این حوزه و با همکاری بانک‌ها و تجمیع طرح‌های خرد، می‌توان یک نیروگاه یکپارچه خورشیدی در سطح استان احداث و از برق تولیدی برای مصارف استان استفاده کرد.

مهدی دوستی گفت: ما در این استان آماده اجرای طرح‌های پایلوت در توسعه اقتصادی هستیم تا راندمان کار بالا رفته و بخشی از مشکلات در حوزه تامین برق نیز کاهش یابد.

وی در ادامه با تشریح مشکل تامین برق در جزایر استان اظهار داشت: جزایر خلیج فارس از جمله دو جزیره بوموسی و تنب بزرگ در حوزه زیرساخت‌های تامین برق مشکل دارند از این رو انتظار داریم وزارت نیرو در زمینه تامین برق این جزایر به صورت ویژه عمل کند ما نیز همکاری خواهیم کرد. مهندس همایون حائری معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو نیز در این دیدار با تمجید از استاندار هرمزگان گفت: به بنگاه‌های اقتصادی که نیروگاه تجدید پذیر ایجاد کنند و به شبکه انرژی بدهند، ما هم به آنها انرژی پیوسته تضمینی می‌دهیم.

وی افزود: این طرح و استفاده از نیروگاه‌های تجدید پذیر به نفع صنعت است و در احداث آن علاوه بر تسهیلگری که از سوی وزارت انجام خواهد شد از سوی مدیران استانی نیز برخی مجوزها با خصوص در حوزه محیط زیستی به سهولت صادر می‌شود و در نهایت نیز صنایع می‌توانند برق اضافی خود را با نرخ مصوب به شبکه بفروشند.

معاون وزیر نیرو گفت: معتقدیم در حوزه تامین برق به صنایع پایین دست از جمله شهر شیشه بندرعباس باید کمک کرد و از این رو وزارت نیرو آماده ارائه خدمات به این صنایع است.

حائری اظهار داشت: در خصوص ایجاد نیروگاه خورشیدی یکپارچه در استان هرمزگان که پیشنهاد استاندار محترم این استان است کاملا آمادگی داریم همکاری‌های لازم را انجام دهیم و طرح پایلوت آن در این استان اجرایی شود.

وی تصریح کرد: در حوزه تامین برق جزایر خلیج فارس نیز این مسئله به صورت ویژه پیگیری و زیرساخت‌های لازم تامین خواهد شد.

انتهای پیام