تا قبل از شیوع ویروس کرونا بدون هیچ بهانه ای مرسولات با تاخیر بسیاری به مقصد می رسید تا اینکه بهانه ای بنام کرونا کار را برای برخی ها که به وظایف خود عمل نمی کنند راحت تر از پیش کرد.

جمیله دبیری نیا- صبح دریا نیوز: تا قبل از شیوع ویروس کرونا بدون هیچ بهانه ای مرسولات با تاخیر بسیاری به مقصد می رسید تا اینکه بهانه ای بنام کرونا کار را برای برخی ها که به وظایف خود عمل نمی کنند راحت تر از پیش کرد.

مجموع بنادر استان هرمزگان سهمی ۵۲ درصدی در تخلیه و بارگیری کالاهای کشور دارند و ۴۱ درصد عملیات نفتی، ۶۰ درصد عملیات غیرنفتی و ۸۲ درصد جابجایی محموله های کانتینری کل بنادر کشور به استان هرمزگان اختصاص دارد و از جمله بنادر مهم هرمزگان می توان به بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، کیش، قشم، چارک، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک اشاره کرد. 

چند سالی هست که هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور مطرح است و استان تنها یدک کش این نام و مقام است به تعبیری به نام نادر است و به کام قادرها…

بحران آب روستاها ، جاده های پر حادثه شرق استان ، خلاء کار  شهری در کوریدور سوختی کشور، عدم خدمات رسانی برخی ادارات و شرکت های خدماتی، کمبود روشنایی و … تنها گوشه ای از مسائل و مشکلات این پایتخت  اقتصادی کشور بود. تا اینکه بی رمقی شرکت پُست هرمزگان نیز به مشکلات عدیده هرمزگان اضافه شد و چند وقتی است که مردم از خدمات رسانی اداره کل پُست هرمزگان به ستوه آمده اند و دستشان از همه جا کوتاه است .

تا قبل از شیوع ویروس کرونا بدون هیچ بهانه ای مرسولات با تاخیر بسیاری  به مقصد می رسید  تا اینکه بهانه ای بنام کرونا کار را برای برخی ها  که به وظایف خود عمل نمی کنند راحت تر از پیش کرد.

مدتی پیش استاندار هرمزگان با بیان این که استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور از نقش و جایگاه مهمی در اقتصاد ایران برخوردار است، اظهار داشت: هرمزگان نقش تاثیرگذاری در بودجه کشور دارد و بیش از ۵۴ درصد صادرات و واردات کشور از طریق بنادر شهید رجایی و شهید باهنر در هرمزگان انجام می‌پذیرد.‌

با توجه به این موضوع که  شرکت ملی پست نیز از جمله نهاد‌های خدمات رسانی است که با سه طیف کارمندان باجه قبول، نامه رسان‌ها و مشتریان مواجه بوده و ملزم به انجام اقدامات لازم برای حفظ سلامت این سه گروه است و درصورت آلوده بودن مرسوله‌ای و ارسال آن به مقصد، امکان انتقال این بیماری از شهری به شهر دیگر در کشور وجود دارد، زیرا یکی از راه‌های انتقال این ویروس، تماس پوستی با اشیاء آلوده است.

اما شرکت های  خصوصی مانند فروشگاه های اینترنتی بزرگ کشور با رعایت مسائل بهداشتی در زمان کرونا هم به خوبی خدمات می دهند،کاری که پست از انجام آن شانه خالی کرده و با پاک کردن صورت مسئله،حل مسئله برای خودش کرده است.

با تماس های مکرر که با روابط عمومی اداره کل پست هرمزگان صورت گرفت ایشان پاسخ تماس ها را ندادند و مرتب پیامک دادن در جلسه هستندو تماس می گیرند .

– راهکار چیست ؟ مردم تا کی منتطر بمانند؟

این تنها پیگیری  درجهت  حل یک مسئله و اطلاع رسانی راه حل آن به  مخاطبان است.

جمیله دبیری نیا

  • نویسنده : جمیله دبیری نیا