مدیر کل شیلات هرمزگان، در بازدید از اولین مرکز درحال ساخت تکثیر و پرورش کرم خونی کشور در بندرعباس با اشاره پیشرو بودن استان هرمزگان در فعالیت های شیلاتی گفت: در آینده ای نزدیک با همت بخش خصوصی شاهد بهره برداری از اولین مرکز تکثیر و پرورش کرم خونی کشور در بندرعباس خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، عبدالرسول دریایی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هرمزگان گام های خوبی در تکثیر و پروش آبزیان و فعالیت های شیلاتی برداشته است اظهار کرد: فعالیت های اخیر استان هرمزگان در حوزه های شیلاتی همچون پرورش ماهیان خاویاری، تکثیر و پروش جلبک، ماهی در دریا، کرم خونی و … نشان از نوآوری و پویایی در شیلات هرمزگان دارد.

وی با بیان اینکه کرم خونی یکی از نهاده های مهم و تاثیرگذار در تغذیه مولد میگو است گفت: بدون شک با راه اندازی این مرکز شاهد بهبود کیفی و کمی در صنعت تکثیر و پرورش میگو خواهیم بود.

دریایی با بیان اینکه واردات هر کیلوگرم کرم خونی در حال حاضر بالغ بر سه میلیون ریال هزینه دارد گفت:  راه اندازی این مرکز علاوه بر تامین نیاز کشور از خروج ارز نیز جلوگیری خواهد کرد.

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: امید است با حصول پیشرفت های مورد انتظار در این صنعت شاهد خودکفایی و حتی صادرات فرآورده های کرم خونی به دیگر کشورهای نیازمند باشیم.

دریایی تصریح کرد: کرم خونی یا کرم نرئیس از جمله موجوداتی هستند که پروتئین و اسید های چرب بسیار بالایی دارند و به عنوان غذایی ویژه برای مولدین میگو در مراکز تکثیر و پروش میگو کاربرد دارد.

  • نویسنده : کاظم محمدیان مصمم