رئیس شورای شهر بندرعباس: دغدغه حل مسائل و مشکلات شهری و ایجاد تحول داریم/برای ساماندهی دستفروشان، فرمانداری به کمک شهرداری بیاید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز،  نشست هم اندیشی رئیس و اعضای  شورای شهر و شهردار با فرماندار بندرعباس در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فرماندار بندرعباس گفت: باید با راهکارهای لازم و ظرفیتی که در شهرستان وجود دارد برای تسریع و تسهیل در انجام امور شهر بکوشیم تا مشکلات موجود مرتفع شود.

کناری در ادامه بیان کرد: وضعیت بیماری کرونا در شهرستان بندرعباس هم اکنون مساعد است اما همچنان رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک لازم است تا مجدد وارد پیک جدیدی نشویم و مشاهده پشه آئدس در شهر بندرعباس نگران کننده است که باید برای پیشگیری از آن شهرداری و ادارات ذی ربط هم به کمک بیایند.

وی گفت: در نقاط زیادی از سطح شهر دستفروشان فعالیت دارند که شهرداری باید برای ساماندهی آنها اقدام کند.

فاطمه جراره رئیس شورای شهر بندرعباس در ادامه اظهار کرد: شورای ششم بانگاه و رویکردی نو آغاز به فعالیت کرده و افراد این دوره جوان و متخصص هستند و از محلات بازدید دارند و دغدغه های مردم و مشکلات را دنبال می‌کنند که امیدواریم با همراهی شهردار بندرعباس شاهد تحول در شهر باشیم.

شهردار بندرعباس نیز در این نشست بیان کرد: مصدود شدن حساب شهرداری مشکلاتی را برای ما بوجود آورده که درخواست می شود فرماندار به این موضوع مهم ورود کند تا بتوانیم کارهای حوزه شهری را به‌نحو مطلوب پیش ببریم و همچنین جانمایی برای احداث یک شهر بازی صورت گرفته که به زودی مراحل ساخت آن آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام عبدالرضا حیدری سراجی عضو دیگر شورا در این نشست گفت: نباید کاربری های فضای سبز را تغییر داد و اینجانب به شدت مخالف این موضوع هستم لذا باعث نگرانی مردم خواهد شد و اگر مدیران در این زمینه و سایر کارهای مربوط با حوزه شهری کوتاهی کنند بلافاصله مطرح خواهم کرد و ساماندهی دستفروشان نیز از دیگر درخواست ها است که باید انجام شود.

عیسی عباسی عضو دیگر شورا در این نشست بیان کرد: خودروهایی در اکثر نقاط شهر میوه عرضه می‌کنند که چهره شهر را نازیبا ساخته که برای ساماندهی آن نیاز به کمک فرماندار است و مشاهده گردیده بعضی از این خودروهای حمل میوه اقدام به گران فروشی هم می‌کنند که نظارت های لازم را می خواهد و همچنین در نشست هفته گذشته با استاندار هرمزگان وجود ایست بازرسی اول شهر در جاده به سمت میناب را مطرح کردم که بلافاصله با پیگیری استاندار محترم جمع آوری شد و از فرماندار محترم درخواست دارم برای ترافیک گلوگاه شهید میرزایی چاره ای بیاندیشند.

حسن سالاری دیگر عضو شورا در این نشست گفت: بیشتر مراجعه کنندگان به شورا به دنبال کار و اشتغال هستند که در حیطه کاری شورا و شهرداری نیست و با اینکه کمیسیون های متفاوتی در شورا تشکیل شده و تقسیم کار گشته اما مراجعات بسیاری در حوزه های مختلف داریم که اگر مشکلات موجود برداشته شود کار مردم با سرعت بیشتری  پیش خواهد رفت و همچنین ایجاد یک‌ معاونت فرهنگی برای شهرداری مرکزی با اهمیت بالایی که دارد  از ضروریات است.

فریده عامری دیگر عضو شورا در این نشست عنوان کرد: وجود دستفروشان در شهر بندرعباس معضل و مشکلاتی را بوجود آورده که برای ساماندهی و نظارت بر آن همکاری مرکز بهداشت و سایر ادارات ذی ربط را نیز می طلبد و سازمان میادین شهرداری هم باید به بحث دستفروشان ۲۲ بهمن ورود کند و کانکس و دکه های سطح شهر و شهرک‌ پیامبراعظم (ص) با در نظر گرفتن بحث اشتغال ساماندهی شوند و نظارت بر مغازه های سطح شهر و قیمت ها و ساماندهی کارگران فصلی و جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر از دیگر موارد است که از فرماندار محترم درخواست کمک داریم.

اسماعیل رئیسی دیگر عضو شورا در این نشست اظهار کرد: از اقدامات فرماندار بندرعباس برای پیشگیری از بیماری کرونا که نتیجه مطلوبی را در بر داشت تشکر و قدردانی میکنم و همچنین وجود دستفروشان در سطح شهر معضلی را بوجود آورد که کلیه دستگاه‌های مرتبط باید پای کار بیایند و در بحث بیکاری در سطح کشور سرآمد هستیم که درخواست دارم به این موارد رسیدگی جدی شود.

احمد کناری نژاد عضو شورای شهر بندرعباس در ادامه بیان داشت: شهرداری بندرعباس در انجام کارهای حوزه شهری تنها است و دستگاه‌های ذی ربط برای کمک و همراهی شانه خالی کرده اند و اگر کمک و همراهی از سوی آنها صورت نگیرد پیشرفت و توسعه در شهر نخواهیم داشت.

یعقوب دبیری نژاد دیگر عضو شورا در این نشست اظهار کرد: در زلزله اخیر تعدادی از منازل در محلات بافت فرسوده شهر آسیب جدی دید که تا این لحظه برای بازسازی و نوسازی آنها اقدامی صورت نگرفته و اگر مجدد این زلزله تکرار شود قطعا خسارات جانی و تخریب کامل این منازل را به همراه خواهد داشت.

دبیری نژاد در ادامه افزود: اگر مشکل اسناد و در نهایت پروانه ساختمانی این منازل باتوجه به وضعیت مالی ضعیفی که اهالی این محلات دارند صادر گردد در سرعت نوسازی و بازسازی منازلشان تاثیر فراوانی خواهد داشت و همچنین سرقت اموال عمومی از قبیل کابل برق و تابلو علائم راهنمایی و رانندگی و غیره که ریشه آن در انبارهای ضایعاتی است و آلودگی هایی هم بوجود آورده که برای این موضوع مهم درخواست دارم فرماندار محترم دستور اثرگذاری را صادر نمایند.

انتهای پیام