مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت رعایت فصول صید و ممنوعیت های صید و صیادی، تقویم ممنوعیت صید در آب های هرمزگان در سال 1401را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،عبدالرسول دریایی گفت:صید هامور ماهیان از اول فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در آب های این استان ممنوع است.

دریایی اظهار داشت: براساس این تقویم صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ در صیدگاه های این استان واقع در آب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان ممنوع اعلام شده است.

وی با اشاره به تغییر زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در سال های اخیر، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و همچنین اظهار نظر جامعه صیادی زمان ممنوعیت صید این ماهی در چند سال اخیر به ۱۵فروردین تا پایان اردیبهشت ماه تغییر یافته است.

دریایی زمان ممنوعیت صید میش ماهیان را نیز از۱۵ مردادماه تا پایان شهریورماه سال آینده اعلام کرد.

 دریایی با بیان اینکه ممنوعیت صید در روش مشتا نیز از ۱۶ فرودین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری است تصریح کرد: صید میگو نیز در استان هرمزگان در تمام طول  سال به جز فصل صید میگو(حدود اوایل مهر تا پایان آبانماه) ممنوع است.هر گونه صید ،خرید ،فروش،حمل و نگهداری این آبزیان در زمان ممنوعیت جرم محسوب می شود  و از طریق مراجع قضایی قابل پیگرد است .

  وی با تاکید بر رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید اظهار کرد: شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می کند.

انتهای پیام