مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان ، کاریابی برای مددجویان و فرزندان آن‌ها را از دیگر اقدامات کمیته امداد در راستای اشتغالزایی دانست و گفت : مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای مددجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،  جلیل تراهی، افزود : در حال حاضر ۸۷ هزار و ۸۱۶ خانوار نیازمند استان هرمزگان با جمعیت۲۱۲ هزار و ۱۴۸ نفر تحت حمایت کمیته امداد دارد که از این تعداد ۶۴ هزار و ۲۰۰ خانوار با جمعیت ۱۶۱ هزار و ۷۳۰ نفر در مناطق روستایی هرمزگان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان قرار دارند.

وی عنوان کرد : برای توانمندسازی افراد تحت حمایت تسهیلات ویژه‌ای با عنوان تسهیلات اشتغال به مددجویان و اعضای خانواده آن‌ها پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول، کاریابی برای مددجویان و فرزندان آن‌ها را از دیگر اقدامات کمیته امداد در راستای اشتغالزایی دانست و ادامه داد : مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای مددجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی مطرح کرد: هر ساله تقویم آموزشی از اداره کل فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان دریافت می‌شود و حمایت‌های امدادی برای حضور مددجویان در مراکز فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود و تأمین هزینه‌های مربوط به رفت و آمد و خرید مواد اولیه آموزشی از جمله هزینه‌های در نظر گرفته شده برای افراد فراگیر مهارت است.

نرخ بالای بیکاری در پایتخت اقتصادی کشور

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان  تصریح کرد : بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد امام خمینی (ره) هزینه ثبت نام برای آزمون مددجویان رایگان است تا فرآیند توانمند سازی مددجویان تحت حمایت با سرعت بیشتری انجام شود.

تراهی با ذکر این نکته که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود هر سال افراد زیادی از تحت حمایت کمیته امداد خارج شوند، مطرح کرد: طی یک سال اخیر سه هزار و ۶۱ نفر از طریق توانمندسازی از تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج شدند.