مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی تداوم ناپایداری های جوی و دریایی از ۲۷ دی تا اول بهمن ماه در استان هرمزگان، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهرداد حسن زاده با اشاره به تداوم ناپایداری های جوی و دریایی در استان هرمزگان طی روزهای آینده، عنوان کرد: طبق پیش بینی هواشناسی با تداوم فعالیت سامانه بارشی از اواخر روز دوشنبه ۲۷ دی ماه تا اوایل روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه، شاهد رگبار باران و رعد و برق، طی ساعاتی رگبار نسبتا شدید باران همراه با تندباد لحظه ای و احتمال بارش تگرگ خواهیم بود.

 حسن زاده ، بالا آمدن آب رودخانه های فصلی، سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر عمومی را از اثرات مخاطره آمیز این سامانه بارشی در نقاط مختلف مرکز، شرق و غرب استان هرمزگان و تنگه هرمز، اعلام کرد.

 وی افزود: باید ضمن اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص مدیریت سیلاب به خصوص در شرق استان هرمزگان، با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان و استان های همجوار به خصوص استان کرمان، از قرارگیری در حریم رودخانه ها، به طور جدی پرهیز و خودداری شود.

 حسن زاده همچنین با اشاره به وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا از روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه تا روز جمعه اول بهمن ماه، تصریح کرد: این سامانه موجب وزش باد شدید جنوب غربی – شمال غربی با سرعت بیش از ۶۵ کیلومتر بر ساعت (۳۶ نات) و افزایش ارتفاع موج بیش از ۲۰۰ سانتیمتر (۷ پا) خواهد شد.

 وی گفت: خسارت به تأسیسات ساحلی، اختلال در فعالیت های دریایی و تردد شناورها، احتمال غرق شدن شناورهای سبک و آسیب به تورهای صیادی از اثرات مخاطره آمیز این سامانه در خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و تمامی مناطق دریایی، ساحلی و فراساحلی استان هرمزگان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم در کلیه بنادر استان هرمزگان با توجه به وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا و احتمال خسارت به تأسیسات بندری به ویژه در روز جمعه اول بهمن ماه، تاکید کرد.

انتهای پیام