مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی فعالیت سامانه بارشی، گفت: طبق بررسی نقشه های هواشناسی، از روز شنبه ٢۵ دی ماه، سامانه بارشی وارد استان هرمزگان خواهد شد که تا روز سه شنبه ٢٨ دی ماه فعال خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهرداد حسن زاده عنوان کرد: این سامانه از روز شنبه ۲۵ دی ماه، در مناطق غربی، شمالی و برخی از مناطق مرکزی و شرقی استان هرمزگان فعال خواهد بود.

 حسن زاده گفت: روزهای یکشنبه ۲۶ دی و دوشنبه ۲۷ دی ماه این سامانه در تمام استان و در روز سه شنبه ۲۸ دی نیز در مناطق شرقی استان فعالیت خواهد داشت.

 وی، اضافه کرد: این سامانه بارشی منجر به آبگرفتگی، جاری شدن سیل و طغیان رودخانه های فصلی خواهد شد.

حسن زاده همچنین گفت: طی این مدت، سواحل هرمزگان در منطقه جنوب شرقی تا جنوب غربی شاهد بروز وزش باد شدید با سرعت ۴٧ کیلومتر خواهد بود که طول امواج را تا ١٨٠ سانتی متر(۶پا) افزایش خواهد داد و این سامانه در خلیج فارس، دریای عمان و تمامی جزایر فعال خواهد بود که این امر منجر به اختلال در فعالیت های دریایی می شود.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، ضمن هشدار به تمام ساکنان مناطق درگیر در سامانه بارشی پیش رو، اعلام کرد: در این مدت از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه ها و مناطقی که احتمال سیل وجود دارد، باید خودداری شود.

انتهای پیام