همایش شهر در مسیر جهاد تبیین و گام دوم انقلاب اسلامی در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، این همایش در محل تالار فردوسی شهرداری بندرعباس با حضور شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر ، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی و فرهنگی شهرداری و پرسنل شهرداری برگزار شد.

شهردار بندرعباس در این همایش پیرامون جهاد تببین عنوان کرد: جهاد تبیین موضوعی است که ماه‌های اخیر در بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و رهبر انقلاب اسلامی ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند. جهاد تبیین یک فریضه‌ی قطعی و یک فریضه‌ی فوری است و هر کسی که می‌تواند باید اقدام کند،وخدمت مخلصانه و بی ریا یعنی درک مردم و در کنار مردم بودن ،شهرداری باید از همه جهات با مردم در حل مشکلات شهری همراه باشد و این حرکت نیاز به پویش جهادی دارد.

مهدی نوبانی افزود: تببین باید در هر حیطه ای خود را نشان دهد حتی در حوزه معماری شهرها باید به سمت سویی حرکت کنیم که هویت شهر احیا شود و معماری ایرانی اسلامی و شاخصه های معماری این منطقه هم مد نظر باشد.

نوبانی گفت: ارکان پیشرفت شهر ها در هفت حوزه تعریف شده است که توازن و عدالت مهمترین بخش در حرکت توسعه شهرها می باشد.

حجت الاسلام ماندگاری‌ سخنران این همایش، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین، اظهار کرد: امروز مقام معظم رهبری وظیفه‌ای را بر دوش ما گذاشته‌اند که هر کس پشتیبان انقلاب است و پیرو راه شهدا باید جهاد تبیین داشته باشد.

 ماندگاری‌ ‌افزود: جهاد تبیین یعنی هر کسی خواست در برابر انقلاب، نظام، ولایت و ارزش‌های ما حرف‌های بی ربط بزند ما با استدلال و با منطق و با دست پر از انقلاب، ولایت، نظام و ارزش‌هایمان دفاع کنیم و این همان کاری است که شهدای عزیز با تقدیم جانشان انجام دادند، اکنون ما باید با زبانمان و با تلاش و با عمل خود آن را انجام دهیم .

وی با بیان اینکه مشکلات امروز ما از مشکلات هشت سال دفاع مقدس پیچیده‌تر نیست، عنوان کرد: امروز مشکل نظام و انقلاب ما مشکل تنبل‌هاست، مشکل عافیت‌طلب‌ها و مشکل خسته‌هاست، مشکل افرادی هست که سراغ اشرافی‌گری و خوشگذرانی رفتند و اگر همه مسئولان و مردم مانند حاج قاسم سلیمانی حرکت کنند به طور قطع مشکلات حل می‌شود .

ماندگاری‌ گفت: گام دوم انقلاب بر دوش جوانان است، امیدآفرینی و امیدوار کردن اولین گام در بیانیه گام دوم است،کسی که خداوند را دارد حق ناامید شدن ندارد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: دشمن می‌خواهد با ترس ما را ناامید کند و سه کار برای ترسیدن ما وجود دارد اولین کار این است که با کم کردن نفرات می‌خواهد ما را ناامید کند،  با تجهیزات خود می‌خواهد ما را بترساند و با دروغ و سیاه‌نمایی ما را از مسیر انقلاب خارج کند بنابراین اجازه ندهیم دشمن یأس و نا امیدی را در جامعه ترویج کند.
انتهای پیام