مدیر دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان گفت: برگزاری همایش سراسری نهاد دیده بان نقطه عطفی برای دولت سیزدهم که باشعار فساد ستیزی و شفاف سازی به میدان آمده است خواهدبود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،پرویز سالاری در حاشیه همایش سراسری این نهاد بیان کرد:این همایش با شعار انتصابات عادلانه خشکاندن امتیازات ناعادلانه وبا حضور رئیس هیات مدیره این سازمان مردم‌نهاد، معاون قضایی دادستان کل کشور، رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، معاون حقوقی رئیس جمهور، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و جمعی از اعضای این سازمان برگزار شدکه مسائلی پیرامون قوانین فساد زامطرح شد .

سالاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد در استان هرمزگان افزود : استان هرمزگان نیز همزمان باسایر استانها در زمینه مبارزه با فساد حرکتهای بسیار خوبی انجام داده که نمونه بارز آن جلوگیری از انتصاب مدیرانی که فساد مالی ،سیاسی و اخلاقی در دولت های گذشته داشته اند با ارایه گزارش به دفتر مرکزی دیده بان بوده است.

وی تصریح کرد : گام بعدی نهاد دیده بان در استان ،پیشگیری از رانت های اطلاعاتی بویژه در سازمان بنادر و دریانوردی بود که با دادن امتیازات خاص به افراد خاص و همچنین سرمایه گذاری در منطقه انرژی بر پارسیان تحت عنوان پارک معدنی توسط یکی از وزیران دولت خاتمی که با اطلاع رسانی به موقع و رسانه ای کردن موضوع از این واگذاری ها پیشگیری شد.

سالاری خاطر نشان کرد : بازگرداندن آلومینیوم المهدی توسط نهاد دیده بان و جناب دکتر توکلی گام بسیار مهمی در حفظ سرمایه های ملی بود که با توجه به بررسی های به عمل آمده مشخص شد قیمت اجناس داخل انبار این شرکت ازقیمت پیشنهادی سازمان خصوصی سازی برای خرید کارخانه بیشتر است که با شکایت دکتر توکلی این واگذاری متوقف و این شرکت به استان بازگردانده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : یکی از مهمترین ارکان کار ما در نهاد دیده بان ،تشکیل  کارگروه های مختلف بویژه در حوزه آموزش و تحقیقات بوده است زیرا اعتقاد داریم قبل از هر اقدامی باید از بروز فساد جلوگیری و از مدیران به عنوان سرمایه های کشور صیانت شود .

سالاری از برگزاری جلسات متعدداعضای شورای مرکزی این نهاد با مدیران مختلف اجرایی ، قضایی و… استان در جهت شفاف سازی و پیشگیری از رانت و مقابله بافساد خبر داد.

مدیر دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که آیا نمایندگان مجلس  در انتصاب مدیران دراستان دخالت می کنند گفت : علی رغم تاکید مقام معظم رهبری که نمایندگان قوه عاقله و قوه ی نظارت هستند و نباید در انتصابات دخالت نمایند متاسفانه دیده می شود که در برخی دستگاههای اجرایی حتی در دولت آقای رئیسی شاهد انتصاب مدیرانی ضعیف هستیم که این انتصابات حکایت از لابی گری نمایندگان دارد.

سالاری تاکید کرد: از دولت آقای رئیسی انتظار است که با توجه به شعار محوری استفاده از نیروهای کار آمد ، متخصص ،متعهد و فساد ستیز ، از مدیرانی که متناسب با برنامه هاو شعارهای ایشان و در راستای منویات مقام معظم رهبری بویژه اجرایی شدن گام دوم انقلاب حرکت می کنند استفاده نمایند.

وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم قم بیان کرد : با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت مردمی در اداره کشور توسط مسئولین و جهاد تبیین ،وظیفه ما و بقیه خواص و روشنفکران جامعه است که با بیان مطالب به موقع و افشای سو استفاده و رانت های اطلاعاتی برخی مدیران ؛ جلوی اقدامات نا بهنجار آنها که گاهی به دلیل ضعف در شناخت قوانین و گاهی نیز به دلیل سو استفاده از ضعف مدیران پایین دستی است گرفته شود.

انتهای پیام