اسماعیل بواشه در نطق پیش از دستور خود در هفتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس، ضمن تقدیر از پرسنل خدوم شهرداری به ویژه کارگران زحمتکش تنظیف و فضای سبز، به پاس زحمات یک ساله، اظهار کرد: من بابت عدم پرداخت حقوق پرسنل پیمانی، قراردادی و رسمی شهرداری به شهردار بندرعباس تذکر می‌دهم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،  بواشه با بیان اینکه بودجه شهرداری امروز تصویب می شود، ضمن تقدیر و تشکر از اعضای کمیسیون بودجه و مدیریت خوب ریاست شورا، ادامه داد: امیدوارم شهرداری بودجه مصوب را بدون کمترین جابه جایی ، با انجام پروژه ها رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: درخواستی دارم از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس با توجه به اینکه این روزها اغلب گفته می‌شود اعضا دچار اختلافاتی شده‌اند. بدیهی است که اختلاف سلیقه در هر شورایی، حتی مجلس شورای اسلامی وجود دارد. نکته مهم این است اختلافات نباید آرامش مردم را بگیرد. از همین رو، همه را به خویشتن‌داری و سعه صدر دعوت می‌کنم و اگر هرکدام از اعضا منافع مردم را به منافع شخصی ترجیح دهند قطعا اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

بواشه تصریح کرد: امروزه صحبت هایی مبنی بر انحلال شورا در فضای مجازی مطرح شده است. افرادی در فضای مجازی که مورد تایید ما هم نیستند به این فضا دامن می‌زنند؛ لذا خواهشم این است که به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک نکنید. بعضی رفتارهای توام با ناراحتی و عصبانیت از خود بروز می‌دهند و شعار انحلال شورا را سر می دهند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: متاسفانه عضو شورا افراد را ترغیب می‌کند که بروید در فلان سایت غیر قانونی تایید کنید که شورا منحل شود؛ شورا جای این کارها نیست؛ هر اتفاقی بیفتد شما جزئی از شورا هستید.

وی اضافه کرد: اعضای شورا، نمایندگان مردم هستند و بیان چنین موضوعاتی توهین به فهم و شعور مردم و پاک کردن صورت مسئله است. اگر به دنبال صدمه زدن و سوراخ کردن قایق شورا هستید ، بدانید که شما خودتان هم در این قایق هستید. به خودتان بیایید. اگر به دنبال دلیل این موضوعات هستید به نطق‌های یک سال گذشته خودتان رجوع کنید.

بواشه، مطرح کرد : چرا عضو شورا باید به دنبال انحلال باشد؟به خاطر اینکه چون من در اقلیت هستم ؟ چون من رئیس کمیسیون نشدم ؟ چون اکثریت اعضا به دنبال شفاف سازی و مستقل بودن هستند؟ به خودتان بیایید. از بازی‌های سیاسی، تفکرات بچگانه و آسیب زدن به شورا و شهرداری دوری کنید؛ بهترین کار آزادگی و آزادمردی است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ابراز داشت : ما وام‌دار شخص و گروه خاصی نیستم و نخواهیم شد. من مستقل هستم. آنچه به صلاح مردم شهر بندرعباس است، انجام و ایستادگی می کنم.

وی در ادامه به ماده شش آیین نامه داخلی شورا اشاره کرد و برقراری نظم در جلسات را وظیفه رئیس شورا خواند و گفت: اداره شورا دست رئیس شورا است باید همه اعضا به این موضوع توجه داشته باشند.

بواشه بیان داشت : امروز با افتخار اعلام می‌کنم طبق ماده ۸۳ قانون تشکیلات و وظایف شوراها توانستیم بعد از دو ماه طرح سوال از شهردار را به جریان بیندازیم. بعد از دو ماه متوجه شدیم شهردار توانمندی لازم را ندارد و طبق برنامه های وعده داده شده عمل نمی کند و از ریل اصلی خارج شده است، این نشان از شهامت و جسارت اکثریت اعضای شورای شهر بوده است. قانون گذار این حق را به شورا داده است و هیچکس نمی‌تواند حق قانونی شورا را زیر سوال ببرد. عوام فریبی را کنار بگذارید. به شعور مردم توهین نکنید.

وی در پایان با بیان اینکه خوشحال هستیم طرح سوال باعث شد شهردار به خودش بیاید و تا حدودی رویه اشتباه را تغییر دهد، خاطرنشان کرد: از ریاست شورا برای مدیریت بسیار خوبشان تشکر می کنم، بی انصافی است که عضوی با سابقه و تجربه ۱۰ ساله و ۳ دوره عضویت در شورای اسلامی شهر بندرعباس، که مورد اعتماد مردم نیز بوده است مورد بی مهری بعضی از افراد مغرض قرار گرفته ، که از ایشان بخاطر سعه صدر و سکوت در برابر خیلی از ناملایمات تشکر و قدردانی می کنم.

انتهای خبر /