استاندار هرمزگان با بیان اینکه همه کمک ها باید از مسیر هلال احمر باشد، گفت :اطمینان بخشی به مردم در توزیع عادلانه امکانات، زمینه مشارکت مردم بیشتر را برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده فراهم می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبح دریانیوز، مهدی دوستی در ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هرمزگان در بخشداری فین، تصریح کرد : توزیع آب معدنی و برآورده کردن نیازهای اولیه کار صنایع نیست؛ صنایع وظیفه سنگین تری دارند و باید در بازسازی مناطق زلزله زده مشارکت کنند.

دوستی مطرح کرد : همه کمک های صنایع به صورت ریالی باید تجمیع و برای بازسازی و نوسازی منازل و خرید تجهیزات منزل مردم که توان مالی لازم را در شرایط کنونی ندارند استفاده شود.

وی اضافه کرد :از محل کمک های صنایع باید صندوقی تشکیل و کمک ها هم عادلانه توزیع شود و روی یک روستا متمرکز نشود.

استاندار هرمزگان عنوان کرد : زمان بر بودن فرآیند ساخت و بازسازی منازل بخشی از نگرانی ماست که باید برنامه زمان بندی داشته باشیم و عملکرد دستگاه ها به صورت ویژه پیگیری و رصد شود.

این مقام ارشد استانی با بیان اینکه برنامه تخریب و آوار برداری باید مشخص شود، افزود :واحدهای مسکونی که دچار ترک خوردگی شده تا زمان ساخت واحدهای جدید تخریب نشود؛ مگر اینکه تیم مهندسی به این تشخیص برسد که واحد مسکونی استحکام لازم را ندارد و امکان تخریب و آسیب های بعدی وجود دارد.