رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: با توجه به دستورالعمل اجرایی قانون انتزاع تکالیف مرتبط با تنظیم بازار و واگذاری مسؤلیت نظارت بر عرضه محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی، صبح امروز بخشی از نیروهای بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان به سازمان جهاد کشاورزی مامور شده اند و با این سازمان همکاری خواهند نمود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز در هرمزگان، خلیل قاسمی با اعلام این خبر افزود: سازمان صمت آماده همکاری همه جانبه و در صدد انتقال تجربیات خود در حوزه کنترل بازار به سازمان جهاد کشاورزی استان است.

قاسمی ادامه داد: برای کنترل صحیح بازار نیازمند توجه به سه شاخص اصلی تامین، توزیع و نظارت هستیم که خوشبختانه با تصمیم دولت محترم و در چارچوب قانون انتزاع، همه این ارکان در بخش کشاورزی و تولیدات این حوزه به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده و امیدواریم با تدابیر مناسب این سازمان، شاهد مدیریت مناسب بازار در اقلام کالایی مهمی چون گوشت مرغ، گوشت قرمز، گندم، برنج و تمامی اقلام مرتبط باشیم.

وی تاکید کرد: روند کنترل و نظارت بر ورود و خروج انواع اقلام کالایی در قالب دیتاهای ثبت شده در سامانه های جامع تجارت و سامانه جامع انبارها فراهم شده و با اتصال سامانه های مرتبط با جهادکشاورزی به سامانه های مذکور، امکان رصد کالاهای تولیدی و توزیعی این حوزه نیز به شکل مناسبی مهیا شده است.

قاسمی تصریح کرد: نظارت مطلوب در سطح عرضه، مستلزم تامین مناسب اقلام کالایی مورد نیاز است و حتماً با اجرای مناسب ظرفیت های قانون انتزاع، شرایط برای رصد دقیق نیاز استان به کالاهای اساسی در حوزه کشاورزی بیش از پیش فراهم می شود.

رئیس سازمان صمت هرمزگان با اشاره به انتقال بخشی از نیروهای بازرسی سازمان صمت  به جهاد کشاورزی گفت: این نیروها، تجربه سال ها نظارت بر بازار به ویژه در حوزه کالاهای اساسی را با خود به همراه دارند و می توانند کمک مناسبی برای اهداف نظارتی سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان باشند.

انتهای پیام