مدیرکل نظارت بر توزیع شرکت توانیر، گفت: اجرای طرح هما و هوشمند سازی مراکز اتفاقات برق باید در اولویت نخست شرکت های توزیع برق قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، مسعود صادقی در نشست با مدیرعامل و معاونین شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان افزود: طرح ملی هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق با وظیفه رسیدگی، تعمیر و نگهداری شبکه های توزیع برق بویژه در مواقع بروز خاموشی ها در دستور کار شرکت توانیر قرار گرفته که با اجرای این طرح رصد خاموشی ها به سرعت انجام گرفته و درنهایت مدت زمان خاموشی ها کاهش می یابد.

وی با تاکید بر استفاده از تجهیزات مقاوم در شبکه توزیع اظهار داشت: شرایط اقلیمی استان هرمزگان به گونه ای است که تاسیسات آن به سرعت فرسوده و مستهلک می شود به همین منظور نیاز است از تجهیزات با مقاومت بالا استفاده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان نیز در این نشست گفت: استان هرمزگان دارای ۲۷ هزار کیلومتر شبکه برق رسانی است که ۶۵ درصد آنها در نوار ساحلی و نزدیک دریا قرار گرفته است.

هاجر عبدی افزود: مصرف برق در استان سه برابر متوسط کشور است در حالیکه فقط دو درصد مشترکین کشور را در اختیار دارد، این موضوع بیانگر شرایط خاص استان بویژه در فصل تابستان است که نگاه ویژه مسئولان صنعت برق کشور را به این استان می طلبد.

وی اضافه کرد: میزان خاموشی ها نسبت به سال گذشته علیرغم ناپایداری های جوی در استان به میزان ۲٫۵۸ دقیقه به ازای هرمشترک در روز کاهش یافته ،ضمن اینکه تعداد خاموشی های برق نیز ۸ درصد کاهش یافته است.

  • نویسنده : کاظم محمدیان مصمم