هیئت انجمن های ورزشی تنها هیئتی است که از چندین رشته با تفاوتهای زیاد تشکیل شده است که از رزمی ،دریایی،هوایی،بازی های توپی و تیمی یا انفرادی تشکیل شده و هر زمینه ای را شامل می شود که در فدراسیون هیئت های ورزشی تعداد آن تا۴۴رشته نیز می رسد که این هیئت در هرمزگان با ۲۴ رشته فعال است و طرفداران زیادی دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، رشته های ورزش های هوایی،جت اسکیپ جت بت،موج سواری،اسکی روی آب،سافتبال،بیسبال،دارت،طناب کشی،فوتبال روی میز،رزم سلطان کیک بوکسینگ،موی تای،جهت یابی،کریکت،تکبال، راگبی،برای تونیک،فلوربال،ساواته،اسپوکس،پارکور در بخش بانوان و آقایان در استان هرمزگان فعال است.

این هئیت ورزشی تشکیلاتی است که به منظور فراهم نمودن زمینه مساعد در جهت گسترش رشته یا رشته های ورزشی مربوطه و ایجاد انگیزه و نیز   جذب آحاد مردم به امر ورزش و کشف استعدادها و بالابردن سطح مهارتهای ورزشی بر اساس اصول و مبانی پیش بینی شده در اهداف سازمان تربیت بدنی و فدراسیون ذیربط ایجاد می گردد. هیئت، نماینده و جانشین فدراسیون ورزشی مربوطه در استان می باشد که فعالیتهای مرتبط در سطح استان را با هماهنگی اداره کل تربیت بدنی و با رعایت کامل قوانین و مقررات مربوطه اجرا و نظارت می نماید.

ارکان هیئت شامل ( مجمع عمومی- هیئت رئیسه- رئیس هیئت) و ترکیب آن به صورت رئیس فدراسیون بعنوان رئیس مجمع،مدیر کل تربیت بدنی استان بعنوان نایب رئیس مجمع، رئیس هئیت و نایب رئیس هیئت می باشد.

مجمع حداقل سالی یکبار به دعوت رئیس هیئت بطور عادی تشکیل می شود و با دوسوم اعضاء رسمیت می یابد و تصمیمات آن با نصف بعلاوه یک آراء اعضای حاضر معتبر می باشد که در سال جاری مجمع با حداکثر آرا بختیار صالحی رئیس هیئت انجمن های ورزشی استان هرمزگان را انتخاب کرد.

در طول یک سال گذشته به دلایل شرایط خاص کرونایی ورزشکاران بسیاری از رشته ها دچار محدودیت در تمرین مبارزه ،مسابقه و یا حضور و معرفی خود در بین افراد و مردم شدند اما این باعث متوقف شدن کامل آنان نشد و در رویداد های مختلف با اجرای مسابقات یا آموزش های مجازی و حتی حضوری با تعداد محدود و فاصله گذاری با رعایت پروتکل ها بهداشتی مشخص شده از سوی سازمان بهداشت و سلامت و حتی تمرینات انفرادی در منازل در عرصه ورزش به کار خود ادامه دادند.

رئیس هیئت انجمن های ورزشی استان در گفت و گو با خبرنگار صبح دریا در خصوص تداوم فعالیت های این هیئت بیان داشت: بخشی اصلی و اولیه آموزش در تمامی رشته ها استعداد یابی است که در هئیت برای کمک به این مهم امکانات و شرایط ویژه ای برای کمک قرار داده شده است و از تمامی رشته ها خواسته شده تا برنامه های استعداد یابی خود را برای روند هر چه سریعتر و بهتر در این شرایط خاص کشور به هیئت تحویل دهند تا بتوانیم با همفکری از این مانع عبور کنیم و نگذاریم تا دنیای ورزش استان به خصوص رشته های بسیار جذاب انجمن های ورزشی دچار سکون شوند.

بختیار صالحی ادامه داد: این مهم تنها به کمک فعالان و رؤسا و نایب رئیسان آنان در هر رشته بدست آمده است و تنها ما سیم رابطی بین تمام تلاشگران این عرصه و فدراسیون بوده و فعالیت ها و عملکردها اعم از حضوری با رعایت تمام قوانین و غیرحضوری و مجازی آنان ، به فدراسیون گزارش داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: تمامی همکاران و روسا به همراه بنده بیشترین دغدغه را برای اجرای ورزشهای ساحلی با داشتن پتانسیل ساحل و دریا در بیشتر شهر های استان و به خصوص جزایر هرمز و قشم داشته و سعی بر این است تا تمام ظرفیت های جزایر برای تحقق این مهم کار گرفته شود.

رئیس هیئت انجمن های ورزشی همچنین افزود: مسئولان ،ورزشکاران رشته ها در دی و بهمن ماه با برگزاری مراسمات دوره های بازآموزی و مسابقات در سطح استانی و کشوری با تمام شرایط و محدودیت ها برگزار کردند که می توان از برگزاری مانور مشترک موی تای و کیک بوکسینگ،مسابقات مجازی دارت کشوری ،مسابقات موی تای هرمز ،دوره های آنلاین و نیمه حضوری با حضور و اجرای فنون توسط استاد بزرگ موی تای،پرواز های انفرادی پاراگلایدر ها از سایت گنو و مسابقات کشوری این رشته هوایی به همراه برگزاری کلاسهای آموزشی مجازی و حضوری، برگزاری مسابقات انجام تکنیک های پارکور و کیک‌بوکسینگ و موی تای به شکل انفرادی ،اجرای مانور های انفرادی و تیمی جت سواران،مسابقات مجازی برای تونیک و سافتبال و به خصوص پارکور بانوان و آقایان، تمرینات ساحلی رزمی کاران و رده نوجوانان راگبی و تگ راگبی ، برگزاری مسابقات دارت بانوان استانداری و شهرستانی میناب ،لنگه ،رودان و استانی به مناسبت روز زن و دهه فجر و اجرای تمامی مسابقات هر رشته در سطح های محدود و کم برخورد به مناسبت دهه مبارک فجر و روز مادر و فرا رسیدن روز پدر را اشاره کرد .

صالحی در آخر بیان کرد: این تنها گوشه ای از زحمات عزیزان در رشته های مختلف است و هستند دوستان که به صورت نفر به نفر و در جمع های کوچک و حتی در ساحل ، کوه و فضاهای باز دیگر از رونق و تحرک ورزش غافل نبودند که از تمام آنان تشکر کرده و قدردان زحمات آنان هستم.