نشست هم انديشي رسانه های عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحومان رسانه و قدردانی از مشارکت اعضا در انتخابات هیئت مدیره و بازرسان گفت : سفارش دین ماست که یدالله مع الجماعه، دست خدا همراه جماعت است ،این اصل پذیرفته شده است که برای تحقق اهداف صنفی و رسیدن به خواسته های مشروع و مطلوب باید متشکل بود و منسجم عمل کرد .

غلامعباس شمس الدینی افزود:افتخار می کنیم که عضو تشکلی هستیم که اراده های غیر صنفی در حیات و ممات آن موثر نیست ،مفتخریم که چشم به صاحبان قدرت و ثروت در حرکت جمعی ندوخته ایم .،توفیق یا ناکامی ما به اراده اعضا بستگی دارد ،

شمس الدینی با اشاره به کارشکنی ها در شکل گیری این تشکل صنفی خاطر نشان کرد:خیلی ها تلاش کردند این تشکل شکل نگیرد ،خیلی همت خود را برای اختلاف افکنی در بین انجمن صرف کردند ،هستند کسانی که تقویت یک تشکل مستقل را برای منافع خود مضر می دانند ،ما افتخار می کنیم که عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان  به عنوان تشکلی مستقل ،غیر متکی ،وفادار به اعضا و خواسته های آنان هستیم .

وی بر قوام و دوام انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تاکید کرد و گفت :در دوره اول بخش عمده ای از توان جمعی صرف تعیین مسیری امن برای بقا و بارور شدن نهال این تشکل شد .ایستادیم ،تسلیم نشدیم ،اخلاق را گم نکردیم ،قدرت گرفتیم وامروز بعد از حدود ۴سال هرکس نام انجمن را می شنود و شناختی اندک هم اگر دارد به احترامش کلاه از سر بر می‌دارد، اگر در دوره اول در مقابل طوفان تهمت ،تخریب ،بی اخلاقی برچسب زنی ،جنگ زرگری وهجمه ها  تسلیم می شدیم از تشکل مان شاید حتی نامی هم باقی نمی ماند .

 شمس الدینی تمامیت خواهی را آفت تشکلات و صنوف معرفی کرد و اظهار کرد:مسئله تمامیت خواهان افراد نیست ،آنها نمی خواهند جمعی  منسجم شکل گیرد که صدای اهالی رسانه استان باشد ،آنها نمی خواهند فعالان مطبوعات و رسانه ها ی این خطه  بی واسطه حق شان را مطالبه کنند ،واضحتر عرض می کنم غیر از خودشان کسی را شایسته نمایندگی اهالی رسانه نمی دانند .تنها راه موفقیت مقابله با تمامیت خواهی است .

وی نقد انجمن‌ صنفی روزنامه‌نگاران استان را موجب پویایی این تشکل  دانست و افزود :اگر همکارانی به تشکل خودشان نقد دارند با جان و دل می پذیریم ،این تشکل تاریکخانه ندارد ،چرا که اعضا درجه یک و دو نداریم معتقدیم اعضا انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان همه  درجه یک هستند و هیئت مدیره بدون مشارکت اعضا ره به جایی نخواهد برد .انتظارم اینست این مجموعه برای اعتلای جایگاه رسانه استان باید کنار هم باشیم .لذا تشکیل کمیته های ارزیابی عملکرد ،حقوقی اقتصادی ، آموزش ،فرهنگی و بانوان و مشارکت شما می تواند این تشکل را به موفقیت های بیشتر برساند .

رئیس هیئت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران هرمزگان گفت : معتقد به عضو گیری هستیم اما هرگز اجازه نمی دهیم در انجمن صنفی روزنامه‌نگاران صنف دیگری در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری ها مداخله داشته باشد .از امروز اولین  فراخوان  در دومین دوره فعالیت هیئت مدیره به مدت یک ماه یعنی تا ۱۹بهمن ۱۴۰۰  اعلام می شود تا هر یک از همکاران تمایل داشت پس از ارزیابی مدارک در خدمتشان باشیم .

شمس الدینی بر حفظ شان و جایگاه اهالی رسانه تاکید کرد و خاطر نشان کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی ،صنعت ،بخش خصوصی و نهادهایی که با رسانه ها ارتباط دارند انتظار می‌رود نسبت به رعایت عدالت در توزیع اطلاعات ،تکریم اهالی رسانه ،وپاسخگویی دقیق ،صحیح و سریع نهایت همراهی را داشته باشند .

هتک حرمت و جایگاه فعالان رسانه استان  به طور خاص اعضای این تشکل خط قرمز ماست ،هیچ کس حق ندارد کرامت انسانی خبرنگاران و اهالی رسانه را مورد تهدید قرار دهد و در این موضوع با هیچ کس تعارف نداریم ،ما ملزم به دفاع ازشان اهالی رسانه و اعضای تشکل خود هستیم .

وی درپایان از تشکیل کمیته های مختلف با هدف مشارکت اعضا و صدور کارت شناسایی اعضا به عنوان اولین مصوبات دومین دوره هیئت مدیره خبر داد .

نایب رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان در این نشست بر تقویت تعامل با دستگاه‌های اجرایی و تشکلات صنفی رسانه ای  تاکید کردو گفت : همانند دوره اول بنا داریم از هر گونه تنش و تشنج بدور باشیم و بدون حاشیه آنچه در توان داریم در اعتلای انجمن بکار گیریم .

عبدالعلی پوراشرف بر مسئله آموزش به عنوان یک اصل مهم اشاره کرد و افزود :کمک به ارتقای توانمندی اعضا با برگزاری دوره های آموزشی را به جد دنبال خواهیم کرد .

شهین صادقی خزانه دار انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان در این نشست گفت :مشارکت اعضا می تواند در تقویت توان مجموعه اثر گذار باشد لذا انتظار از اعضا ارتباط و تعامل بیشتر است .

عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران هرمزگان افزود :متاسفانه رسانه ها شرایط خوبی ندارند وباید این شرایط را به سمت مطلوب تغییر داد .

در این نشست اعضا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

 انتهای پیام