مدیر حمل و نقل بین المللی ، کارنه تیر و آ.ت.آ اتاق بازرگانی ایران از راه اندازی واحد کارنه تیر در اتاق بازرگانی هرمزگان خبر داد و گفت: این دستاورد مهم به همت و درخواست اتاق بازرگانی هرمزگان که مقدمات از نیز در حال انجام است به زودی محقق می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، بهنام فرامرزیان در سمینار کارنه تیر، کنوانسیون تیر به صورت آنلاین با اتاق بازرگانی هرمزگان اظهار داشت: کارنه تیر می‌تواند به‌عنوان یک صنعت بین‌المللی و گمرکی برای افزایش سطح ترانزیت کشور و رونق بازار کسب‌وکار  برای صادرات و واردات کمک بزرگی باشد.

فرامرزیان بیان داشت: کارنه تیر موافقتنامه‌ای بین‌المللی برای تسریع در ترابری و عبور کالا از کشور ثالث برای رسیدن به مقصد است.کارنه تیر سند بین‌المللی ترانزیت زمینی که طبق مقررات کنوانسیون تیر نام گمرک‌خانه‌های مجاز مبدأ و مقصد و راه‌های مجاز عبور کالای ترانزیتی توسط مقامات گمرکی از قبل مشخص گردیده و کالای تحت صحابت آن در هنگام ورود به مرز نیاز به تشریفات گمرکی ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ کشور عضو کارنه تیر هستند، بیان داشت: در سال ۲۰۲۱ تعداد ۲۹۷ شرکت از خدمات کارنه تیر استفاده کردند.

فرامرزیان افزود: تبریز، ارومیه، مشهد ، کرمان و اصفهان از جمله  استان هایی هستند که از خدمات تیر استفاده می کنند که استان هرمزگان نیز به زودی به این استان ها می پیوندد.

مدیر حمل و نقل بین المللی، کارنه تیر اتاق بازرگانی ایران کاهش پروسه های کنترل گمرکی، تضمینات بین المللی، کاهش هزینه ها و … بخشی از مزایای استفاده از کارنه تیر است که امید می رود اتاق بازرگانی هرمزگان بتواند با راه اندازی این واحد مهم و کلیدی تحولی شگرف در بخش حمل و نقلی بوجود آورد.

انتهای پیام