مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از وارد مدار شدن واحد شماره یک بخار این نیروگاه پس از اتمام تعمیرات نیمه اساسی و اتصال به شبکه سراسری برق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، “داریوش محمودی” هدف تعمیرات نیمه‌اساسی واحد یک بخار را رفع موانع تولید در جهت بالا بردن راندمان و افزایش تولید و آمادگی برای پیک تابستان آینده عنوان کرد و افزود: در این برنامه عملیاتی، در خصوص تعمیرات لانگستروم‌ها، تعویض کامل بسکت‌های میانی شماره یک صورت گرفت و شستشوی شیمیایی کندانسور و جت پرشر، رفع گرفتگی و رسوب‌زدایی کولرهای سیکل، تعمیرات لوله‌های معیوب کف کوره، در مرحله تخریب سیمان سر درام، رفع نشتی‌های دود انجام و در بخش بدنه‌ی بویلر، عایق‌ها و ورق‌های کانال خروجی G.R.fanبازسازی و ترمیم شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: انجام تست هیدروتست‌های باندل‌های ریهیت گرم و سرد، جهت رفع مشکل خلا، تعمیر دیفیوزرهای مشعل‌های سوخت، تعویض و تعمیر درین والوهای هیترهای فشارقوی، بررسی پره‌های ردیف ۵ و۶ و بازدید یاتاقان‌های توربین و ادامه روند کار پس از دمونتاژ و تمیزکاری قطعات باز شده، سنگ‌زنی استالایت‌های توربین و تست‌های غیر مخرب انجام ‌شد.

محمودی خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیگر نیز، تست ترانس‌های واحد و تعویض ذغال ژنراتور و ترمیم اسلیپ‌رینگ آن، اجرای پروژه بروزرسانی کنترل سطح هیترها و سرویس و بازدیدهای دوره‌ای و پرمیت‌های واحد طبق برنامه زمان‌بندی‌ به پایان رسید.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس، اتمام جت‌پرشر ژنراتورساید کندانسور، دمونتاژ و مونتاژ پوسته بالایی یاتاقان، نشت‌یابی کولرهای ژنراتور، اندازه‌گیری سیل‌بابیتی سمت توربین، عملیات نشت‌یابی هیترهای فشارقوی، دمونتاژ و مونتاژ مشعل‌های سوخت را از دیگر اقدامات مهم در این تعمیرات برشمرد.

محمودی در پایان یادآورشد: مدت زمان انجام این عملیات ۶۰ روز بود، که پس از به مدار آمدن این واحد، ۲۷۰ مگاوات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری افزوده شد.

نیروگاه بندرعباس با دارا بودن ۴ واحد بخار و ۲ واحد گازی به ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق ایفا می‌کند.

انتهای پیام