مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از وارد مدار شدن واحد شماره 3 بخار این نیروگاه ، پس از اتمام تعمیرات دوره ای و اتصال به شبکه سراسری برق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، داریوش محمودی عنوان کرد: واحد شماره ۳ این نیروگاه که جهت انجام تعمیرات دوره‌ای، از مدار خارج شده بود، پس از اتمام عملیات به شبکه سراسری برق متصل شد.

محمودی افزود: در این عملیات، لایروبی بی شماره ۵، بازدید یاتاقان شماره ۴ توربین LP ، تعویض سیل‌های لانگستروم، شستشوی لوله‌های هردو ساید کندانسور توسط دستگاه جت‌پرشر و تعویض والوهای آب‌اسپری ریهیت طبقه پنجم انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیگر نیز، کار بر روی ادوات ابزاردقیقی بویلر و ادوات کنترلی دمپرهای ورودی و خروجی لانگستروم، برش‌کاری و جوش‌کاری تعداد ۳ عدد از لوله‌های واتروال بین طبقه ۲ و ۳ در محفظه ویندباکس، رفع اشکالات اعلام شده توسط بهره‌برداری در بخش‌های بویلر و توربین و سرویس و بازدیدهای دوره‌ای و پرمیت‌های واحد طبق برنامه زمان‌بندی‌ به پایان رسید.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس یادآور شد : مدت‌زمان انجام این عملیات ۲۰روز بود، که پس از به مدار آمدن این واحد، ۲۷۰ مگاوات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری افزوده شد.

محمودی اضافه کرد : هم‌اکنون ۳ واحد بخار و ۲ واحد گازی ، در مدار تولید قرار دارند و واحد شماره ۴ بخار، آخرین مراحل تعمیرات اساسی خود را سپری کرده و این نیروگاه با توان کامل عملی، خود را مهیای پیک تابستان ۱۴۰۲ می‌کند.

انتهای خبر /