مدیرگروه پیشگیری از بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان هرمزگان گفت: با توجه به ابتلای کودکان زیر 10 سال به کرونا و همچنین افزایش مبتلایان به این بیماری در این رده سنی مجوز تزریق واکسن برای سنین 5 تا 12 سال صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،طیبه رازنهان افزود: واکسیناسیون کرونا تاثیر بسزایی در کاهش موارد ابتلا به این بیماری در بین بزرگسالان داشت؛ چرا که یکی از راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری تزریق واکسن است.

رازنهان ابراز کرد: کودکان این گروه سنی با تزریق دو دوز واکسن با فاصله یک ماه در مقابل کرونا واکسینه می‌شوند، و ایمنی بسیار خوبی در بدن آنها ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون مجوز دو نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک یا پاستور برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال در کشور صادر شده است؛ این دو واکسن بر اساس تحقیقات انجام شده هیچ گونه عوارضی برای کودکان ایجاد نمی کنند.

رازنهان با اشاره به اینکه تزریق واکسن در کودکانی که بیماری زمینه ای دارند هیچ منعی ندارد بیان کرد: با توجه به اینکه کووید-۱۹ بیشتر بیماران زمینه ای و پر خطر را درگیر میکند ، لذا این بیماران در اولویت تزریق واکسن هستند.

وی تصریح کرد: در زمان تزریق واکسن اگر کودکی بنا به هر دلیل تب یا علائم بیماری داشت؛ بهتر است تا رفع علائم از تزریق واکسن خودداری کند و پس از رفع این موارد جهت تزریق واکسن مراجعه کند.

رازنهان عنوان کرد: در صورتی که یکی از اعضای خانواده کودک کرونا داشته باشد؛ خانواده باید تا دو هفته صبر کند و در صورتی که کودک علامتی نداشت به زدن واکسن اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون بهترین و مهمترین کار پیشگیری از کووید-۱۹ تزریق واکسیناسیون است، بزرگسالان باید نسبت به تکمیل دوز سوم واکسن خود اقدام، و پروتکل های بهداشتی را نیز کماکان رعایت کنند.

رازنهان با اشاره به اهمیت تزریق واکسن سرخک در کودکان یک ساله تا ۱۸ ماهه گفت: این کودکان باید به صورت روتین ۲ نوبت واکسن سرخک دریافت کنند.

وی افزود: در کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان موارد طغیان های ناشی از این بیماری وجود دارد؛ لذا با ورود اتباع این کشورها به ایران شاهد افزایش موارد سرخک در کشور هستیم.

مدیرگروه پیشگیری از بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان هرمزگان ضمن اشاره به اینکه نگرانی در خصوص واکسیناسیون عمومی سرخک در کشور وجود ندارد گفت: یکی از نگرانی های حوزه بهداشت اتباع افغانستانی هستند که در استان حضور دارند و هیچ کدام واکسن دریافت نکرده اند.

انتهای پیام