مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه معاون آبزی پروری شیلات استان، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان و مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی هرمزگان با حضور در دفتر حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده امام جمعه و نماینده ولی فقیه در هرمزگان با ایشان دیدار و به بیان عملکرد، دست آوردها ،مسائل  و مشکلات پیش روی شیلات استان پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن ابراز قدردانی از اقدامات و خدمات  شیلات در اداره کل شیلات هرمزگان به جامعه گسترده بهره برداران شیلاتی استان اظهار داشت: خوشبختانه شاهد اقدامات خوبی از سوی شیلات هرمزگان در زمینه های شیلاتی به ویژه توسعه آبزی پروری در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوده ایم و این مهم می تواند زمینه ساز توسعه و رونق اقتصادی در این مناطق  باشد.

عبادی زاده گفت: با توجه به تقاضاهای موجود در استان هرمزگان برای اخذ  مجوز صید و ضرورت اختصاص مجوز صید به استان گفت: در اعطای مجوزهای صید ضوابط و قوانین با اولویت بخشی به صیادان اصیل، مهمترین شاخص باشد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری به بیان رهنمودهایی در جهت پیشبرد اهداف و برنامه های سازمانی اداره کل شیلات هرمزگان پرداختند.

مدیرکل شیلات هرمزگان ضمن ارائه گزارش از عملکرد شیلات هرمزگان به بیان برنامه های این اداره کل پرداخت و گفت: بدون شک توصیه ها و رهنمودهای  نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان به عنوان چراغ راه برای مجموعه شیلات هرمزگان در توسعه پایدار و متوازن و رعایت عدالت اجتماعی خواهد بود.

عبدالرسول دریایی با اشاره به اینکه خوشبختانه شیلات استان توانسته در سال های اخیر رتبه برتر شیلاتی کشور و همچنین جز دستگاه های برتر جشنواره شهید رجایی استان باشد گفت: خوشبختانه جایگاه شیلات استان رو به رشد است که تداوم این مهم بی شک نیازمند حمایت همه مسئولان استان است و شیلات هرمزگان از لحاظ وظایف و ماموریتها و وسعت توسعه بعنوان یک دستگاه سطح  ملی و فرا استانی محسوب می شود که ۳۰ درصد تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص داده است .

دریایی عنوان کرد: استان هرمزگان با وجود دریا و مرزهای گسترده آبی آن توان خوبی در حوزه های شیلاتی به ویژه صید و صیادی، آبزی پروری و گردشگری شیلاتی دارد که در صورت حمایت و توجه ویژه ، بی شک محوری اصلی برای توسعه و رونق اقتصادی استان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار است.

وی تاکید کرد: سایر ارگان ها،شرکت ها و دستگاه های اجرایی برای توسعه سواحل شرق استان به ویژه در مراکز تخلیه صید و جاده های دسترسی میتوانند در قالب مشارکت های اجتماعی در کنار شیلات هرمزگان آبادانی بیش از پیشی را به وجود آوردند.

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه وجود شناورهای غیرمجاز صیادی فشار چند برابر ظرفیت بر روی ذخایر آبزیان می آورد که چاره جویی و رفع این فشار نیازمند مشارکت همه جانبه  همه مسئولین و مردم است  و در این بین ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری در نوار ساحلی استان بی شک بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

دریایی با بیان اینکه منابع دریا را نمیتوان را نامحدود فرض کرد ، گفت: مسئله افراد جویای شغل موجب فشار مضاعف بر ذخایر به دلیل رجوع اکثریت افراد به دریا برای ارتزاق شده است.

وی توسعه پرورش ماهی تیلاپیا در روستاها راهی مناسب برای ارتقای تولید آبزیان، افزایش امنیت غذایی،ارتقای آبزی مصرفی، اشتغال پایدار،توسعه و رونق اقتصادی و همچنین در نهایت کاهش فشار بر ذخایر آبزیان خواند و گفت: امید است با حمایت همه مسئولین استانی و کشور بتوانیم از ظرفیت فوق العاده پرورش ماهی تیلاپیا برای تامین امنیت غذایی ، اشتغال زایی و رونق اقتصادی در استان هرمزگان بهره مند شویم.

 دریایی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار و توسعه فعالیتهای شیلاتی می توان خیلی زود ضمن ارز آوری مناسب و رونق همه جانبه برای بیش از ۵۰ هزار خانوار جدید اشتغال پایدار را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه شیلات استان در زمینه آبزی پروری و تولیدات شیلاتی  خوشبختانه نسبت به برنامه ها جلو است گفت: نبود بسته های حمایتی  از آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در قفس  ،تسهیلات گران برای بهره برداران شیلاتی، عدم حمایت ارزی از نهاده های شیلاتی و … را از اهم موانع ارتقای فعالیت های شیلاتی خواند که نیازمند ورود جدی به این مهم از سوی مسئولین ملی در راستای گره گشایی آن هستیم.

در ادامه مدیر عامل اتحادیه تعاونی های صیادی استان هرمزگان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در شیلات هرمزگان در سالهای اخیرگفت: امید است شاهد تداوم این روند در استان هرمزگان و همچنین توسعه ی بیش از پیش فعالیت های صید و صیادی باشیم.

اسحق تندرو همچنین در این دیدار به بیان مسائل و مشکلات جامعه صیادی در راستای مرتفع سازی و رفع آن ها پرداخت.

همچنین گفتی است در پایان این نشست ، مدیرکل شیلات هرمزگان و هیئت همراه با دکتر محمد آشوری نماینده محترم مردم شریف استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی دیدار داشتند.

انتهای پیام