عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس: در این شرایط هر چه میزان معلولیت بیشتر باشد مشکلاتشان برای تردد در سطح محله و شهر بیشتر است؛ باید شرایطی فراهم شود که بستر حمل و نقل عمومی معلولان آسان‌تر صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، حجت الاسلام عبدالرضا حیدری سراجی در نطق پیش از دستور شانزدهمین جلسه علنی شورا ضمن تبریک روز جهانی معلولان اظهارداشت: معلولیت محدودیت نیست و هرگز نباید مانع بروز توانمندی‌های یک معلول شود؛ طبق قانون برای معلولان به عنوان قشری از جامعه، حقوقی مصوب شده است که ضروری است برای تامین آسایش آنها این قوانین که مغفول مانده اجرا شود.

حیدری افزود: در این شرایط هر چه میزان معلولیت بیشتر باشد مشکلاتشان برای تردد در سطح محله و شهر بیشتر است؛ باید شرایطی فراهم شود که بستر حمل و نقل عمومی معلولان آسان‌تر صورت گیرد؛ توجه نمودن به معلولان در صدور پروانه‌های ساختمانی و پایان کار پروژه‌ها توسط شهرداری بندرعباس باید لحاظ شود؛ عدالت اجتماعی زمانی محقق می‌شود که زمینه حضور معلولان در شهر با حذف دشواری‌های تردد آنها فراهم شود و عیوب نواقص در زمینه رفاه معلولان باید برطرف شود.

وی  با تبریک روز دانشجو، از این روز به عنوان یک روز ضداستکباری و فریاد آزادی خواهی در تقویم جمهوری اسلامی ایران یاد و بیان کرد: همچنین در شرف روز پرستار هستیم که ضمن تبریک این روز، از پرستاران میخواهم حضرت زینب را الگوی خود قراردهند.

حیدری در بخش دیگری از نطق خود خطاب به شهرداری‌های مناطق بندرعباس گفت: قابل توجه همه شهرداری‌های مناطق بندرعباس؛ این روزها وقتی در خیابان‌های بندرعباس تردد می‌کنیم باید مواظب باشیم تا حادثه‌ای برایمان رخ ندهد و اگر دچار سانحه شدیم هم هیچ کس را نمی‌توان مقصر این حادثه معرفی کرد.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب خیابان‌های شهر بندرعباس گفت: باید برای حضور در خیابان‌های زخم خورده این شهر سعه صدر داشته باشی چرا که نه گوش شنوا و نه اراده قوی برای رفع این مشکلات وجود دارد، یکی از عمده ترین وظایف مدیریت شهری آماده کردن بستر شهری برای استفاده آسان شهروندان است اما گویا این موضوع در برهه‌ای از زمان مورد بی توجهی قرار گرفته است.

حیدری با انتقاد از وضعیت بهداشتی سطل‌های زباله بندرعباس خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس در راستای حفظ بهداشت محیط و جلب رضایت و رفاه شهروندان به تعویض سطل‌های زباله فرسوده و آلوده اقدام نماید و شست و شو و گندزدایی آنها در سطح شهر را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام