معاون اقتصادی رئیس‌جمهور پس از بازدید از دستاوردهای جهادی تلاشگران عرصه صنعت نفت در ابرپالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس، این مجموعه را یکی از نمونه‌های مدیریت جهادی در کشور برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز درهرمزگان، محسن رضایی در بازدید از دستاوردهای جهادی تلاشگران بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان با بیان اینکه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس یکی از نمونه‌های مدیریت جهادی در کشور ما در عرصه صنعت است، ابراز کرد: زمانی بنا بود خارجی‌ها با ایجاد کنسرسیوم چند کشور اروپایی این مجموعه را بسازند، اما در تحریم‌های اقتصادی ساخت این پروژه را رها کردند و از کشور رفتند.

رضایی ادامه داد: پس از آن جوانان کشور آستین همت را بالا زدند و یکی از پیچیده‌ترین پالایشگاه‌های مدرن روز جهان را در این محل ساختند که در حال حاضر بیش از ۴۵ میلیون لیتر بنزین و تعداد زیادی فرآورده دیگر را تولید و به مردم عرضه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مردم، کشور و دولت ما از دستاوردهای این پروژه ملی بهره می‌گیرند و از این کار بزرگی که صورت گرفته است استفاده می‌کنند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اضافه کرد: مهم‌تر از هر چیز دیگر دانش فنی است که ما در ساختن این نوع پالایشگاه‌ها به دست آورده‌ایم و در شرایط حال، جوانان با تجربه و دارای دانش کامل در زمینه احداث و راه‌اندازی پالایشگاه‌های مدرن فرآوری میعانات گازی را در اختیار داریم و تعداد زیادی از چنین واحدهایی را می‌توانیم بسازیم و صادرات بهتری از انرژی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: صادرات خام نفت و گاز آتش زدن به ثروت ملی کشور است که با ساخت چنین پالایشگاه‌هایی می‌توانیم از ضایع شدن این نوع مواد خام و ثروت کشور جلوگیری به عمل آوریم.

انتهای پیام