مدير منطقه 6 عمليات انتقال گاز از پايداري شبكه انتقال گاز در برابر زلزله 5.4 ريشتري در استان هرمزگان شهرستان فين خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، علیرضا عربلو با اعلام این خبر گفت : زلزله ای به بزرگی ۵٫۴ ریشتر در مرکز شهرستان فین در نزدیکی تاسیسات تقویت فشار گاز آبشیرین در منطقه ۶ عملیات انتقال گاز رخ داد که موجب نگرانی بسیاری از هموطنانمان در استان هرمزگان شد.

وی ضمن اشاره به بازرسی ها و بازدیدهای میدانی و استعلام از دیسپچینگ منطقه بیان داشت: تاسیسات تقویت فشار گاز آبشیرین که در مرکز کانون زلزله ۵٫۴ ریشتری قرار داشته دچار هیچگونه تنش و اخلالی نشده است و همچنین خط لوله ۲۴ اینچ سرخون/رفسنجان در وضعیت پایدار و ایمن قرار دارد .

عربلو ادامه داد: با توجه به زلزله های ادامه دار از سال گذشته تا امسال در استان هرمزگان، جلسات متعدد پدافند غیر عامل در راستای پایداری و انتقال ایمن گاز طبیعی برگزار شده و تمهیدات و تدابیر لازم اجرایی شده است.

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: تاسیسات تقویت فشار گاز آبشیرین در ۶۴ کیلومتری شهرستان بندرعباس قرار دارد که در آبان ماه سال ۱۴۰۰ تحت تنش شدید زلزله ۶٫۴ ریشتری قرار گرفت که علی رغم تخریب قسمتی از ساختمان تاسیسات با سرعت عمل بالای کارکنان و خارج نمودن به موقع واحدهای تاسیسات از سرویس و تخلیه به موقع آن در هنگام وقوع زلزله، از ایجاد خطرهای احتمالی جبران ناپذیر جانی و مالی جلوگیری نمودند .

انتهای پیام