رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از پایان عملیات اجرایی پروژه احداث سامانه های آبگیر باران در اراضی منابع ملی حوزه بادکش هشتبندی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در این شهرستان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، خسرو بهرامی نژاد گفت : یکی از مناطق عمده دنیا که به علت نامساعد بودن آب و هوا، فعالیت های انسانی را محدود می کند، مناطق خشک و نیمه خشک است، توجه به مناطق خشک برای تامین نیازمندی ها و مسائل و مشکلات ساکنان در رابطه با ویژگی های اقلیمی، کمبود آب، حساسیت خاک ها و فرسایش و تخریب پوشش گیاهی سبب شده که در سطح جهانی اقداماتی در جهت شناخت مسائل و راه های صحیح بهره برداری از مناطق طبیعی و احیاء و اصلاح مراتع در جهت بهبود وضع زندگی ساکنان این مناطق به عمل آید.

بهرامی نژاد، افزود: در رابطه با پوشش گیاهی می توان گفت در مناطقی که بارندگی سالانه آن کمتر از ۱۰۰ میلیمتر است، رطوبت خاک معمولاً حتی برای ایجاد پوشش گیاهی تنگ هم کفایت نمی کند. تأثیر غیر قابل انکار رطوبت در احیای پوشش گیاهی مناطق خشک و نیمه‌ خشک و نقش مؤثر سازه‌ های مکانیکی کوچک در جمع ‌آوری آب باران باعث احداث سازه مکانیکی هلالی آبگیر در سطح قابل توجهی از مراتع شه که احداث این سامانه های آبگیر باعث جمع آوری هرز آب و افزایش رطوبت خاک گردیده و زمینه احیاء و اصلاح مراتع را فراهم می کند.

 وی، بیان داشت: پروژه مذکور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و در سطحی به میزان ۲۰۰ هکتار در اراضی منابع ملی حوزه آبخیز بادکش از توابع بخش توکهور هشتبندی اجرا شد .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب، عنوان کرد: مدیریت آب، استفاده از رواناب های سطحی، حفظ ، توسعه و تقویت پوشش گیاهی از مهم ترین اهداف اجرای این طرح می باشد .

انتهای خبر/