طی نشستی با حضور استاندار هرمزگان، مدیر کل شیلات هرمزگان، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی برق منطقه ای استان هرمزگان، مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان، و جمعی از مسئولان استانی تفاهم نامه احداث تاسیسات تامین و توزیع هفت هزار هکتار از اراضی پرورش میگومنعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، استاندار هرمزگان در این نشست با بیان اینکه این تفاهمنامه یکی از عملیاتی ترین مصوبات سفر ریاست جمهور است گفت: عطف سفر رئیس جمهور محترم به استان یکی از در خواست ها برق رسانی به مزارع میگو بود که خوشبختانه محقق شد‌.

مهدی دوستی افزود: در این سفر اعتباراتی برای این مهم لحاظ شد که با تسریع دولت در تخصیص اعتبارات شاهد انعقاد این تفاهم نامه مهم و اساسی بوده ایم.

وی تصریح کرد: امروز تفاهم نامه ایی امضا شد که هفت هزار هکتار از مزارع میگو از آن منتفع می شود و بالغ
بر ۲۰۰۰ شغل ایجاد می گردد.

استاندار هرمزگان افزود: این برق رسانی افزایش ۲۱ هزار تنی در تولید مزارع برق دار شده را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امید است با تلاش های صورت گرفته شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی برق رسانی تا پایان باشیم.

در ادامه مدیر کل شیلات استان هرمزگان با اشاره به اینکه این استان یکی از ظرفیت مهم پرورش میگو است ، اضافه کرد : ۴۵ هزار هکتار اراضی مستعد و مناسب پرورش میگو شناسایی شده در استان که ده هزار هکتار از ان تا بهره برداری شده، ده هزار هکتار نیز در حال ساخت، ده هزار هکتار موافقت اصولی صادر شده و حدود۱۵هزار هکتار نیر به شرکت شهرکهای کشاورزی واگذار شده است.

عبدالرسول دریایی یکی از نیاز های اساسی مزارع پرورش میگو و افزایش تولید در این مزارع را برق رسانی خواند و گفت: افزایش تولید و ایجاد و حفظ اشتغال مستقیم و غیر مستقیم از مهمترین مزایای این طرح است.

دریایی عنوان کرد : با برق رسانی تولید این مزارع از از دوتن در هکتار به حدود پنج تا شش تن در هکتار می رسد.

دریایی ، با اشاره به اینکه برق رسانی به مزرع پرورش میگو نقش بسزایی در ارتقای راندمان تولید در مزارع میگو هم از جهت کیفی و هم کمی دارد ، خاطرنشان کرد: این مهم پیرو سفر رییس جمهور به هرمزگان، و در راستای مصوبات این سفر بوده است که بخش قابل توجه ای از دغدغه های تولیدکنندگان میگوی پرورشی و بهره بردارن مزارع پرورش میگو را مرتفع ساخته است.
وی با بیان اینکه در این تفاهمنامه اداره کل شیلات هرمزگان به عنوان متقاضی و شرکت سهامی برق منطقه ای استان هرمزگان و شرکت توزیع برق به عنوان مجری تعریف شده است افزود: موضوع این تفاهم نامه تامین و برق رسانی به شش مجتمع پرورش میگو شامل مجتمع پرورش میگو کولغان، مجتمع پرورش میگو حسن لنگی، مجتمع پرورش میگوی سایه خوش، مجتمع پرورش میگو نقاشه، مجتمع پرورش میگو مقام و مجتمع پرورش میگو تیاب و مجاور تیاب است.

مدیر کل شیلات استان هرمزگان تصریح کرد: حذف سوخت های فسیلی، افزایش تولید وامکان استفاده از سیستم های هوادهی و غذا پاش در استخرهای پرورشی ،ارتقای بهداشت و رفاه کارکنان مزارع پرورشی میگو و … از مهمترین مزایای برق دار شدن سایت های پرورش میگو است.

انتهای پیام