سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از ابتلای ۵ مورد قطعی به سویه جدید کرونا امیکرون خبر داد‌.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، فاطمه نوروزیان اظهارداشت: متاسفانه امروز ۵ عدد از نمونه هایی که تحت عنوان نمونه مشکوک به امیکرون به تهران ارسال شده بود قطعیت امیکرون بودنش ثابت شد و هرمزگان نیز به جمع استان هایی که سویه جدید کرونا در آن وجود دارد اضافه شد.

نوروزیان افزود: شناسایی ۵ مورد امیکرون در هرمزگان حاوی این پیام است که احتمالا با توجه به سرعت بالای انتشار این ویروس افراد بسیار بیشتری که آلوده به این ویروس هستند در استان وجود دارند.

وی تاکید کرد: توصیه اصلی ما به مردم تکمیل هرچه سریعتر واکسیناسیون است به طوری که آن هایی واکسن دریافت نکردند حتما بایستی نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند و آن هایی که فقط دوز اول را دریافت کرده اند نسبت تزریق دوز دوم اهتمام بورزند و کسانی هم که هر دو دوز را دریافت کردند تزریق دوز سوم را در دستورکار قرار دهند.

نوروزیان خاطرنشان کرد: با توجه به شناسایی امیکرون در هرمزگان مردم بایستی رعایت پروتکل ها را جدی بگیرند و حتی الامکان با توجه به سرعت بالای سرایت این ویروس در فضاهای باز از یک ماسک و در فضاهای سربسته بدون تهویه از دو ماسک استفاده ‌کنند.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از شناسایی ۶ مورد بیمار جدید مبتلا به سویه اُمیکرون در کشور خبر داد که ۵ نفر از آنها در هرمزگان و یک نفر در بابل بوده است.

 پیش از این، ۷ مورد ابتلا به این سویه جدید و یک مورد نیز در مشهد شناسایی شده بودند.

 با احتساب موارد جدید، تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به اُمیکرون در کشور به ۱۴ نفر رسید.

انتهای پیام