سامانه پرداخت تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی سال 1400 برای بهره مندی بنگاه‌های صادراتی راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت هرمزگان گفت: این بسته از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ و دستورالعمل اجرایی و فرآیند پرداخت تسهیلات آن از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی طراحی و ایجاد شده است.

عباسی افزود: فرآیند پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی این بسته شامل مراحل ثبت درخواست توسط متقاضی ، تایید درخواست ، معرفی به بانک ، پرداخت تسهیلات و نظارت در سامانه هماهنگ بهین یاب به نشانی www.behinyab.ir است.

وی گفت: بر اساس ضوابط اعلامی، مشمولان این تسهیلات بر اساس عملکرد بازگشت ارز حاصل از صادرات، سوابق صادراتی، اولویت محصول صادراتی و کشور‌های هدف تعیین می‌شوند و این تسهیلات ترجیحی تنها برای متقاضیانی است که اقدام به اخذ تسهیلات جدید می‌کنند و مشمول استمهال تسهیلات قبلی نخواهد بود.

عباسی افزود: بنگاه‌های صادراتی استان می‌توانند برای بهره‌مندی از تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی سال ۱۴۰۰ از طریق سایت بهین یاب و طبق فرآیند اعلام شده اقدام کنند.

وی نرخ سود تسهیلات اعطایی این بسته را به صورت میانگین نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی و نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار اعلام کرد.

انتهای پیام