مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منطقه آزاد قشم از تمدید پروانه اشتغال افزون بر دو هزار و 502 تبعه خارجي در جزیره قشم در طول 10 ماه گذشته سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، سلیمان رنجبری گفت: در طول این مدت غیراز این افراد، برای ۱۴۲ نفر از اتباع خارجی دیگر نیز روادید اشتغال در قشم صادر شده است.

رنجبری با اشاره به اینکه این مدیریت به شدت با اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در جزیره قشم برخورد می کند، افزود: بر این اساس در طول۱۰ ماه گذشته سال جاری افزون بر ۱۱۰ نفر از اتباع خارجی غیر مجاز که در جزیره به صورت غیرقانونی اشتغال پیدا کرده بودند، شناسایی و به مراجع مسئول معرفی شده اند.

وی در توضیح سایر اقدامات این مدیریت در طول این مدت از معرفی ۳۰۴ نفر از جویندگان کار در جزیره قشم از سوی این مدیریت به کارفرمایان خبر داد و گفت: از این افراد افزون بر ۱۷۹ نفر بکار گمارده شده و اشتغال پیدا کردند.

رنجبری به ثبت نام افزون بر ۲۷۵ نفر از افراد جویای کار در مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منطقه آزاد قشم در این مدت خبر داد و تصریح کرد: در طول ۱۰ ماه گذشته سال ۱۴۰۰ افزون بر یک هزار و ۶۲۰ نفر بیمه اولی شدند و ۱۳۳ نفر نیز از تسهیلات بیمه بیکاری استفاده کردند. 

به گفته وی از ۲۳۳ فقره شکایت واصله به این مدیریت درخصوص روابط کار نیز در طول این مدت، افزون بر ۱۳۹ پرونده منجر به صدور رای و تصمیم گیری از طرف هیات رسیدگی کننده شده و ۹۴ پرونده هم با تلاش این هیات ها به سازش دو طرف ختم شده است.

انتهای پیام