کمیته فنی تکثیر و پرورش میگو هرمزگان با حضور مدیر کل شیلات استان ، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان ،معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان،رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان هرمزگان، رئیس اتحادیه توليدكنندگان و صادركنندگان آبزيان استان، رئیس گروه میگو اداره کل شیلات استان و جمعی از بهره بردان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، مدیر کل شیلات هرمزگان در این نشست ضمن تسلیت سالگرد سردار شهادت شهید قاسم سلیمانی و گرامی داشت یاد و خاطر شهدای مدافع حرم ،از تکثیر و پرورش میگو در استان هرمزگان به عنوان محوری برای رونق در اشتغال،تولید و صادرات استان هرمزگان یاد کرد.

عبدالرسول دریایی با اشاره به اهمیت بیمه نمودن محصولات کشاورزی به ویژه میگو  پیشنهاد داد در سال زراعی جدید نیز کلیه مزارع پرورش میگو اقدامات لازم را برای بیمه نمودن مزارع خود به عمل آورند.

وی از اتحادیه ها و تشکل های شیلاتی خواست تا در بیان مسائل و مشکلات بیمه نامه ها و بیمه محصولات کشاورزی (میگو) به صندوق بیمه محصولات کشاورزی  مراجعه نمایند تا پیگیری های لازم از طرف صندوق بیمه محصولات کشاورزی هرچه بهتر و باهمکاری  آنان به بهترین شکل صورت پذیرد.

دریایی همچنین با توجه به اهمیت تامین مولد و همچنین در خواست های مکرر تکثیر دهندگان میگو،از اداره کل دامپزشکی استان خواست تا ضمن تسهیل در روند ورود مولد عاری از بیماری با توجه به اهمیت موضوع در این امر تسریع صورت پذیرد.

مدیر کل شیلات استان هرمزگان برگزاری  نشست تخصصی  ما بین صندوق بیمه محصولات کشاورزی با مراکز تکثیر استان ، بررسی مسائل و مشکلات بیمه مزارع و مراکز تکثیر میگو، آخرین وضعیت واردات مولد spf و … دیگر موارد و مباحث گفته شده در این نشست خواند.

گفتنی است در این نشست تمامی بهره برداران و حاضرین به بیان مسائل و راهکاری پیشنهادی و تبادل نظر پیرامون موارد مطرح شده پرداختند.

  • نویسنده : جمیله دبیری نیا