رئیس تعمیرات ابزار دقیق شركت پالايش گاز سرخون و قشم ، گفت : تبلور خودباوری و بومی سازی دانش فنی مصداق بارزمتخصصان و کارشناسان این شرکت است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، هادی سیار ، اضافه کرد : مایعات گاز طبیعی معمولاً همراه با تولید گاز طبیعی شده و مایعات گازی Natural Gas نیز مترادف مایعات گازی بوده و مواد متشکله در مایعات گازی عبارتند از اتان، گاز مایع، پروپان و بوتان و یا کاندنسیت Condensate که درصد هر کدام بستگی به نوع گاز طبیعی و امکانات بهره برداری دارد.

سیار ،  عنوان کرد : در حال حاضر روزانه به طور متوسط  27 تن LPG در واحد ۷۰۰ تولید شده که فروش به موقع این محصول و رضایت مشتری از اهداف اصلی پالایشگاه گاز سرخون به حساب آمده که در سال های اخیر فرایند بارگیری با مشکلاتی مواجه شده بود.

وی ضمن بیان این مطلب عنوان کرد : پس از بررسی های به عمل آمده توسط متخصصان داخلی و تست های انجام شده سسیستم عملکری        FV-720 تغییر و اصلاح شد، این تغییر و مکانیزه شدن سیستم بارگیری باعث بالا رفتن سرعت در فرایند بارگیری ، محافظت از پمپ ها ، کنترل بیشتر نیروی انسانی  بر فرایند بارگیری ،رضایت مشتری ، کنترل فشار پمپ شده است .

رئیس تعمیرات ابزار دقیق شرکت پالایش گاز سرخون و قشم،تصریح کرد: با تغییر و اصلاح سیستم مربوطه مشکلات سالهای اخیر شامل  هم فشار شدن مخزن و تانکر بارگیری و بالا رفتن فشار خط که سبب خارج شدن P-705 می شد، پایین آمدن سرعت بارگیری و هدر رفتن زمان در حال انجام بارگیری، بازو بسته کردن PV – ۷۲۰ به صورت دستی، خارج نمودن پمپ و استارت مجدد در زمان هر بارگیری، بالا رفتن بیش از حد فشار وآسیب رساندن به پمپ با توجه به کمبود قطعه، را از بین برده است.

سیار با اشاره به اینکه ، این پروژه در سالجاری برای اولین بار در سطح پالایشگاههای گاز کشور، در پالایشگاه گاز سرخون انجام شده ، توضیح داد : با عزم راسخ همه جانبه کارکنان زحمتکش و جوانان متخصص و توانمند این شرکت مستقر در خطه جنوب کشور همانند سالهای گذشته با همکاری شرکت های دانش بنیان در مسیر خودکفایی گام های عظیمی برداشته خواهد شد.

رئیس تعمیرات ابزار دقیق در پایان از همکاری بیشمار حسن زاده  و اردوان که با همفکری و همکاری به موقع در اجرایی شدن این پروژه نقش بسزایی داشتند تشکر کرد .

انتهای پیام