در سفر وزیر بهداشت دکتر بهرام عین الهی به استان هرمزگان و شهر بندرعباس پروژه مرکز رشد و پژوهشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، این پروژه از سال ۱۳۹۸ کلنگ زنی شده و در ۱۴۰۱ یک به بهره برداری رسیده است.

پروژه مرکز رشد و پژوهشکده سلامت در متراژ ۶ هزار و ۴۰۰ متر مربع در دو ساختمان مجزای چهار طبقه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال و ۵۸۰ میلیون تومان ایجاد شده است.

در آیین افتتاحیه ای که با حضور وزیر بهداشت انجام شد پژوهشکده سلامت هرمزگانکه مشتمل بر آزمایشگاه جامع تحقیقات، مرکز رشد فناوری سلامت، معاونت تحقیقات و فناوریو سایر مراکز تحقیقات است به بهره برداری رسمی رسید.

این پروژه یکی از دستاوردهای مهم دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جهت ارتقای سلامت دانش بنیان و پرورش ایده های نوظهور با رویکرد خود ساختگی دانشجویان محقق به عنوان سرمایه های ملی  کشور می باشد که می تواند جایگاه ایران عزیز را در تولیدات دانش بنیان ، دارو ، مواد و تجهیزات پزشکی در جهان ارتقا بخشد .

برگزاری کارگاه های آموزشی از ایده تا تجاری سازی محصول، حمایت از هسته ها جهت ثبت مالکیت ایده و محصول، همکاری جهت ثبت شرکت های دانش بنیان و ارائه تسهیلات مالی، مشاوره تخصصی در زمینه ساخت دارو ، مواد و تجهیزات پزشکی توسط اعضای هیات علمی، ارائه خدمات آزمایشگاهی و تخصصی مورد نیاز، ایجاد فضای کار اداری مناسب جهت فعالیت واحدها، حمایت جهت شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی از مهمتربن خدمات ارائه شده در این پژوهشکده است.

سلامت هرمزگان و مراکز تحقیقات وابسته به آن عبارتند ازمرکز تحقیقات پزشکی مولکولی، مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی در ارتقاء سلامت، آزمایشگاه تجهیزات راهبردی، آزمایشگاه استخراج RNA ، DNA و پروتئین، بایوبانکو آزمایشگاه تحقیقاتی بیماری های عفونی است.

همچنین آزمایشگاه جامع تحقیقات مشتمل است برآزمایشگاه الکتروفورز،آزمایشگاه وسترن بلات، آزمایشگاه کشت سلول، آزمایشگاه کلونینگو آزمایشگاه عفونی مولکولی ۱ و ۲ است.

ساختمان معاونت تحقیقات و فناوری که یکی از معاونت های مهم در جهت توسعه علم و فناوریست در این آیین به بهره برداری رسید که شاملمدیریت توسعه تحقیقات، مدیریت اطلاع رسانی پزشکی، مدیریت توسعه فناوری سلامت، کمیته تحقیقات دانشجویی، انتشارات، مجلات، سالن کارگاه ها و سالن اجتماعات است.

سایر مراکز تحقیقاتمانند مرکز تحقیقات سلامت مواد غذایی، مرکز تحقیقات بیماری های غدد و متابولیسم، مرکز تحقیقات باروری و ناباروری، مرکز تحقیقات مراقبت های مادر و کودک، مرکز تحقیقات دخانیات و سلامت  نیز در این آیین بهره برداری شد.

انتهای پیام