با حضور استاندار هرمزگان، عملیات اجرایی پروژه ۳۲۰ واحدی طرح نهضت ملی ساخت مسکن، در شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی دوستی در این آیین گفت: این پروژه در مساحت نزدیک به ۱۸هزار متر مربع و در قالب چهار بلوک ۱۰طبقه‌ای ساخته می شود که هر یک از بلوک‌ها دارای هشت طبقه، یک طبقه همکف و یک طبقه زیرزمین است.

 دوستی افزود: در طراحی واحد‌های مسکونی این پروژه، ۹۶واحد یک خوابه با مساحت ۶۹تا ۷۵ مترمربع و ۲۲۵واحد دوخوابه ۹۴ تا ۱۰۲مترمربعی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از نکات جالب توجه در این پروژه، پیش بینی ۳۲واحد برای معلولان، فضای دوچرخه سواری، فضای بازی و سرانه ۴۱مترمربع فضای سبز برای هر واحد مسکونی است.

 دوستی، یکی از برنامه‌های مهم دولت را ساخت مسکن برشمرد و گفت: بر اساس آسیب‌شناسی انجام شده در طرح‌های اجرایی مسکن، سه مشکل زیرساخت‌، کیفیت و سرعت ساخت پروژه‌ها در قالب تشکیل کارگروهی بررسی شده و اشتباهات گذشته در پروژه‌های جدید نباید تکرار شود.

 همچنین بنا به گفته شهریار نوری زاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان، این پروژه مسکونی با تسهیلات ۳۵۰میلیون تومانی و در صورت تأمین آورده از سوی متقاضیان در مدت زمان ۲سال ساخته می شود.

 دوستی همچنین از روند احداث چهار پروژه ۸۰۰واحدی، ۱۶۰واحدی، ۱۳۶۰واحدی و ۳۵۶واحدی در شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس بازدید کرد.

وی در این بازدیدها ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده، خواستار تسریع در تکمیل واحدها و استفاده از فناوری نوین در ساخت پروژه ها شد.

استاندار هرمزگان در ادامه ضمن بازدید از پروژه پل پیامبر اعظم(ص) بندرعباس، تاکید کرد؛ با توجه به ابلاغ اعتبار ۱۰میلیارد تومانی، شهرداری بندرعباس باید هر چه سریع‌تر نسبت به ادامه روند اجرایی پروژه اقدام کند.

دوستی همچنین از پروژه بلوار ساحلی شرق بندرعباس و محل جانمایی احداث شهر جدید در شرق بندرعباس بازدید کرد.

انتهای پیام