مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از انجام 2 هزار 100 مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی ، بنگاه‌های اقتصادی ، مراکز تجاری و خدماتی در قشم طی سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ؛ هرمز امیری افزود : همچنین در این مدت ۲۶۸ مورد اخطاریه و ۳۸۰ مورد تذکر شفاهی به ثبت رسید.

وی ادامه داد : از این تعداد ۳۸ مورد گشت مشترک ستاد تنظیم بازار بود و به ۵۰ شکایت از اصناف نیز رسیدگی شد.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد : تعداد ۱۶ پرونده تخلف نیز به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع داده شد.

وی افزود : در بهار امسال همچنین ۳۵ قلم کالای تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز به وزن ۲ هزار و ۱۳۱ کیلوگرم کشف و معدوم شد.

آغاز صدور مجوز اجاره‌داری

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت : به منظور بهره‌مندی مالکان و مستاجران واحدهای تجاری در منطقه آزاد  قشم، صدور مجوز اجاره‌داری آغاز شد.

امیری افزود : مالکان حقیقی واحدهای تجاری و خدماتی با مراجعه به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم می‌توانند نسبت این این امر اقدام کنند.

وی ادامه داد : مالکان حقوقی نیز برای کسب مجوز اجاره داری و بهره‌مندی از معافیت مالیاتی باید به معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان مراجعه کنند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد : مالکان واحدهای تجاری پس از اخذ مجوز اجاره‌داری از سازمان منطقه آزاد قشم و با تسلیم اظهارنامه املاک خود، از معافیت بهره‌مند می‌شوند.

امیری افزود : فعالان اقتصادی چنانچه به عنوان مستاجر در واحد صنفی مشغول فعالیت باشند، باید نام مالک را در اظهارنامه مالیاتی به اداره دارایی اعلام نمایند.

وی ادامه داد : برای معافیت دو سویه موجر و مستاجر، سازمان منطقه آزاد اقدام به صدور مجوز اجاره‌داری نموده تا مالکان نیز از این معافیت بی نصیب نمانند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم ، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.